پاسخ سایپا در مورد قرائت گزارش تحقیق تفحص سهام سایپا

خبرگزاری آریا – در پی درج خبری مبنی بر قرائت گزارش تحقیق و تفخص از نحوه واگذاری سهام شرکت خودروسازی سایپا در صحن علنی مجلس با توجه به ایرادات عمده ای که در این گزارش مشاهده می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سایپا خواستار بررسی دقیقتر در موارد زیر شد :
۱-در خبر مذکور آمده است که سیاستهای کلی اصل ۴۴ در این واگذاری رعایت نشده است. توضیح اینکه هیچ سهمی از دولت در این واگذاری نبوده و چون فروشنده خصوصی و خریدار اشخاصی خصوصی بوده اند و براساس ضوابط و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار معامله شده است . 
۲-درخصوص معامله و جابجایی سهام سایپا و اشاره به فروش ۵۰% بالاتر از قیمت تابلو بورس باید هیئت تحقیق و تفحص به این نکته توجه نماید که قیمت بلوکی سهام با تبادل سهم جز تفاوت قیمت اساسی دارد و به صورت رقابتی عرضه می شود بلوک های سهام عرضه شده توسط سازمان خصوصی سازی قیمت پایه بالاتر از ۸۰% قیمت تابلو شناسایی می گردد و پس از آن در رقابت قرار می گیرد و اینکه برای یک بلوک ۵۰% بالاتر از قیمت معامله شده است روند طبیعی معاملات بلوک سهام در بورس است .
۳-در مورد سود سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مربوط به عملکرد سنوات ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ نیز یادآور می شویم که شورای داوری بورس مرجع صالح رسیدگی این بحث است که سود سال ۱۳۸۷در شورای داوری بورس تعیین تکلیف شد و طی صورتجلسه ای در مورد تسویه سود سال ۱۳۸۸ نیز جهت پرداخت چک سهامداران از جمله سازمان گسترش و نوسازی توافق شده است .
مدیریت ارتباطات گروه خودروسازی سایپا


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.