پاسخ شهرداری تهران به خبرآنلاین: ما ‌هیچ‌ دخل و تصرفی دراملاک خصوصی نداریم

۲۲م آذر ،

یکی ازخوانندگان به نام امین نوشته بود:«سلام، درانتهای خیابان حیدری، خیابان امام خمینی انتهای کوچه میلان۸، باغی بود که تا امروز در طرح فضای سبزقرارداشت. این باغ از سال ۷۴برای اجرای طرح به زمین بایر تبدیل شد و امروزبه معضلی برای اهالی محله تبدیل شده است. ۳ماه پیش اهالی محله استشهادی را برای حل این موضوع جمع آوری کردند. اما از مسئولان شهرداری پاسخ غیر متعارف شنیده ایم. جالب اینجاست که این خواسته زیر نظر شورایاری محله انجام شده بود. مسئولان محترم و پاسخگوی شهرداری منطقه۱۸بهتر نیست به بررسی سوابق تغییر وضعیت این زمین نیز بپردازید؟ برای این معضل طوماری درشورایاری تهیه شده، چرا هیچ تلاشی برای حل این معضل نمی شود؟» 
موسوی سرپرست فضای سبز منطقه ۱۸ در پاسخ به مشکل مطرح شده این خواننده گفت:« در این محل هیچ فضای سبزی وجود ندارد. چندین سال پیش دراین محل جدول گذاری شده است. درختان این محل سوزنی و با تراکم بالاهستند. این محل ۸ تا ۱۰ متر عرض دارد.ازاین میزان مساحت دوتا سه مترآن به معبر تبدیل شده است. ازسوی دیگردرختان سوزنی شرایط فضای سبز را ندارند و بیشتر جنگل کاری بحساب می آیند. البته این درختان درزمان توسعه فضای سبز کاشته شده اند.»
وی افزود:«بخشی ازاین زمین مالک خصوصی دارد. اما دو قسمت دیگراین زمین جنگل کاری و بخشی ازآن نیزمانند یک بوستان، چمن و درختچه کاری شده است. حتی وسایل بازی ونیمکت وسطل زباله هم دراین محل وجود دارد. به این ترتیب باید گفت که دراین محل زمین بایری وجود ندارد.پس کسی نمی تواند نسبت به این موضوع شکایت کند. اگر بخواهید تصویروفیلم این محل را برایتان می فرستیم تا ببینید که زمین بایری دراین محل وجود ندارد.»
وی خاطرنشان کرد:«البته ممکن است دراین محدوده ملک شخصی وجود داشته باشد که بایرمانده است. اما نمی توان ازشهرداری خواست تا روی هرملک بایری که مالک خصوصی دارد دست بگذارد و آن را به تملک شهرداری دربیاورد.»
وی افزود:«شاید منظوراین اشخاص تغییربافت این منطقه است. یعنی خواهان تملک شهرداری برزمین های اطراف و توسعه بوستان مورد نظرشان می باشند. اما ملکی که در نزدیکی پارک نسترن وجود دارد شخصی است و شهرداری در آن هیچ دخل و تصرف انجام نخواهد داد. این اشخاص می گویند که مالکان خصوصی را از ساخت و سازها قانونی اش منع کنید تا چشم نداز منازلمان دست نخورده باقی بماند.» 
۴۵۲۳۵ 
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.