پاسخ شهرداری: ورود ۱۷۰ اتوبوس دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران

۱۴ام بهمن ،

براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران خط اکسپرس و خطوط ۸ گانه مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت در نظر گرفته شده که به نقل از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکنون تنها ۷ خط از خطوط ۸ گانه در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است.
از حدود دو سال پیش مطالعه‌ای مشترک از سوی یک شرکت فرانسوی با شرکت مطالعات جامع حمل و نقل شهرداری تهران انجام شد که دستاورد آن به عنوان طرح جامع حمل و نقل انبوه به تصویب شورای اسلامی‌شهر تهران رسیده و باید به منظور تصویب نهایی به شورای عالی ترافیک ارسال شود. در این طرح بر ضرورت توجه به سیستم های بالادستی و انبوه تاکید شده است.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با “شهرنوشت” در این باره گفت: براساس این طرح در تهران به ۲ سطح سیستم حمل و نقل عمومی‌ نیاز است؛ اول خطوط اکسپرس مترو است که با چهار خط و ۱۷۹ کیلومتر طول از ظرفیت و سرعت بالاتری در جابجایی مسافر برخوردار است و علاوه بر اینکه در محدوده شهر فعال خواهد بود، قابلیت اتصال به حومه شهر تهران را نیز دارد. این خطوط به سبب سرعت بسیار از تعداد ایستگاه های کمتری در مقایسه با مترو برخوردارهستند اما متاسفانه هنوز به تصویب شورای عالی ترافیک نرسیده است .
وی ادامه داد: در سطح دیگر نیز خطوط ۸ گانه مترو با ۲۵۱ کیلومتر طول قرار دارد که از این میان تنها ۷ خط مترو به تصویب شورای عالی ترافیک رسیده است.
معاون شهردارتهران با بیان اینکه خط ۸ مترو همزمان با قوت گرفتن احداث منوریل مطرح شد، تصریح کرد: آن زمان دیدگاه ها حول این محور بود که به جای مترو باید منوریل در پایتخت احداث شود. البته با توجه به غیرکارشناسی بودن این طرح، ایده احداث منوریل پذیرفته نشد، اما در آن مقطع زمانی سرنوشت خط ۸ به تعیین تکلیف منوریل گره خورد و در شورای عالی ترافیک متوقف ماند.
تشکری هاشمی ادامه داد: احداث خط اکسپرس نیز به سبب طولانی بودن احداث خطوط مترو به تعویق افتاد. این در حالی است که امیدواریم دیگر آن موضوع و بحث های غیرکارشناسی احداث منوریل مطرح نشود و بار دیگر خط ۸ در شورای عالی ترافیک مطرح شود و به تصویب برسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی همچنان از اصلی ترین اهداف و سیاست های مدیریت شهری در پایتخت است، گفت: شهر تهران مسیر خود را در جهت توسعه مترو طی می کند و این خطوط هم در آینده به آن اضافه خواهد شد.
تشکری هاشمی از احداث خط ۸ اتوبوس های تندرو حد فاصل ترمینال جنوب تا میدان آقانور در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: خط بی.آرتی بزرگراه صدر نیز به محض اتمام عملیات نصب پل و همزمان با راه اندازی بزرگراه صدر به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی سامانه تندرو در بزرگراه صدر از اتنهای بلوار ارتش تا پایانه شهید افشار ادامه خواهد داشت.
تشکری هاشمی با بیان اینکه ۱۷۰ دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه می گردد، اظهار کرد: هم اکنون ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین تازه وارد چرخه شده و تا پایان سال جاری نیز ۱۷۰ دستگاه دیگر وارد چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت خواهد شد.
۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.