پاسخ علم‌الهدی به علی مطهری: آن زمان شما بچه مدرسه‌ای بودید! /بررسی ادعای جدید امام جمعه مشهد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۰۹/آذر/ – ۱۶:۱۹ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

خبرگزاری : امام جمعه مشهد در واکنش به رد خاطره منتسب به امام خمینی(ره) از سوی علی مطهری، خطاب به وی گفت: آقای مطهری دیوار حاشا بلند است. مگر جنابعالی سنتان چقدر است.

به گزارش حوزه سیاست داخلی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه مشهد، در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مهدوی‌کنی در مشهد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به نامه علی مطهری خطاب به وی گفت: مجلس و اعضای خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری نیستند بلکه ناظر بر حفظ شرایط ولایت در رهبری است. این نظارت غیر از نظارت عملکردی است؛ رهبر معظم انقلاب خود یک ولی است، اصل ۱۸۸ قانون اساسی نیز به همین موضوع اشاره دارد و در آن عنوان شده که خبرگان برای انتخاب رهبری انتخاب می‌شوند و تمام وظایف را خود باید تصویب کنند. نظارت بر رهبری نظارت بر شرایط است نه عملکرد.

علم الهدی در رابطه با خاطره‌ای که از امام خمینی(ره) نقل کرده‌ و علی مطهری آن را رد کرده است، خاطرنشان کرد: دیوار حاشا بلند است، وقتی کسی بخواهد موضوعی را انکار کند این کار آسان است، جنابعالی سنتان چقدر بوده ‌است؛ آن زمان شما بچه مدرسه‌ای بودید ولی آن زمان ما خدمت آیت‌الله مطهری بودیم.

گفتنی است، علی مطهری، فرزند شهید مطهری، متولد بهمن ماه سال ۱۳۳۶ است. وی در سال ۱۳۵۵ تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان علوی در رشته ریاضی به پایان رساند و در رشته مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تبریز پذیرفته شد. با این وصف او در سال ۵۷، ۲۱ سال سن داشته و در آن مقطع، دانشجوی دانشگاه تبریز بوده است.

علی مطهری امروز – یکشنبه – با انتشار نامه‌ای خطاب به علم الهدی، روایت مشهور منتسب به امام خمینی(ره) درباره ۲۱ بهمن ۵۷ را تکذیب کرد.

وی در این نامه همچنین از نوع نگاه علم الهدی به وظیفه نظارتی خبرگان رهبری انتقاد کرده بود.

متن نامه علی مطهری به امام جمعه مشهد را اینجا بخوانید.

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.