پاسخ فریدون جیرانی به انصار حزب‌الله

۰۷م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند ساعت پس از انتشار یافتن بیانیه انصار حزب الله، دست اندرکاران تولید این فیلم جوابیه ای را تنظیم کرده و در اختیار رسانه ها گذاشتند.

متن جوابیه که به امضای فریدون جیرانی و موسوی رسیده است به این شرح است :

فیلم «من مادرهستم» نه دربارهٔ خیانت است نه دربارهٔ زنا ، نه نمایش فحشاست. فیلم «من مادرهستم» یک فیلم اخلاقی است که یک نوع سبک زندگی را به چالش می‌کشد. بنابراین از عده‌ای که ندیده تحت تاثیر تحریکات پشت پرده، جوسازی ناجوانمردانه‌ای را علیه فیلم آغاز کردند و قضاوتشان را قضاوتی اسلامی تلقی کردند دعوت می‌کنیم که از فردا به تماشای فیلم بنشینند و بعد از دیدن فیلم نظر بدهند.

سازندگان فیلم «من مادر هستم» معتقدند که شرایط اکران به سبب تصمیم نادرست یک نهاد دولتی در معرض بحران قرار گرفته است و کسانی که به بقای سینما و حیاتش در این شرایط اعتقاد دارند باید جلوی این تصمیم نادرست بایستند.

سکوت بعضی از روشنفکران مسلمان داخل سینما در این رابطه توجیح پذیر نیست. ما نمی خواهیم با کسانی که این سکوت را در پیوند منافع آنها با بخشی از قدرت تحلیل می‌کنند، همصدا شویم ، ما هنوز آنها را دوستان سینمای ایران می‌دانیم . امیدواریم آنها بعدها در مقابل تاریخ سببی برای این سکوت خود داشته باشند.

ما به سبب همین جوسازی ناجوانمردانه نمایشمان در سینماهای محدودی صورت می‌گیرد بنابراین از همه‌ی مردم عزیز که به ادامه‌ی حیات سینمای اجتماعی معتقدند دعوت می‌کنیم در همین سینماها به تماشای فیلم بنشینند.»


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.