پاسخ مظاهری به شایعه بعضی از رسانه ها

۱۵ام بهمن ،

بینا- رئیس‌کل سابق بانک مرکزی در واکنش به انتشار یافتن خبری به نقل از رسانه‌های خارجی مبنی بر بازداشت وی در آلمان به سبب همراه داشتن چک ۷۰میلیون دلاری گفت: بنده هم‌اکنون در ایران هستم و هیچ‌گاه بازداشت نشده‌ام.
به گزارش بینا، طهماسب مظاهری در مورد انتشار یافتن خبری که در بعضی رسانه‌های خارجی که مدعی شده بودند وی با چکی به ارزش ۷۰ میلیون دلار در آلمان بازداشت شده، با بیان اینکه هم‌اکنون در ایران است، به فارس اظهار داشت: بنده هم این خبر را امروز از اطرافیان شنیدم و اطلاعی از موضوع نداشتم.
رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: من هیچ‌گاه چکی با چنین مبلغ بالایی همراه نداشته و یا صادر نکردم و هیچ وقت هم بازداشت نشدم.
مظاهری تاکید کرد: وقتی این خبر را به طور کامل خواندم با ارائه ادله و به طور دقیق علل عدم صحت این خبر را بیان می‌کنم.
هفته‌نامه آلمانی بیلد ام سانتگ، در خبری اعلام کرده بود: یک فرد ایرانی که ماه قبل تلاش کرده بود تا چکی به مبلغ حدود ۷۰ میلیون دلار را به آلمان انتقال دهد، رئیس پیشین بانک مرکزی ایران است.
بر اساس گزارش این هفته‌نامه، مقامات گمرک فرودگاه دوسلدورف آلمان، در ۲۱ ژانویه (دی)، چکی در چمدان وی به مبلغ ۷۰ میلیون دلار یافتند.
البته صحت این خبر بعید به نظر می‌رسد زیرا در صورت ضبط چک از وی، هم‌اکنون نباید مظاهری در ایران باشد بلکه حداقل مدتی برای ارائه توضیحات به مقامات این کشور باید در آنجا می‌‌ماند تا منشأ آن مشخص شود. به نقل از این هفته نامه هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده و مقامات این کشور در حال بررسی موضوع می باشند که آزادی فرد مظنون توسط مقامات قضایی به راحتی امکان‌پذیر نیست.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.