پاسخ معاون آموزش و پرورش : ترس از اخراج، دلیل منطقی برای خودکشی نیست – اخبار اجتماعی

  زهرا تالانی: ماجرا به روایت فرماندار کبودرآهنگ چنین است: “در روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی دو دانش‌آموز دبیرستانی به مدرسه راهنمایی هم جوار خود رفته و با کارهای شیطنت‌آمیز موجب آزار و اذیت دانش‌آموزان و معلمان می‌شوند.مدیر مدرسه راهنمایی موضوع را به مدیر دبیرستان اطلاع می دهد و مسئولان دبیرستان برای حل این مشکل وارد مدرسه راهنمایی شدند اما در زمان ورود مدیر دبیرستان «سالار» از مدرسه رفته و تنها دوستش در آنجا حضور داشت. مدیر مدرسه به محض دیدن دوست «سالار» وی را به اخراج از مدرسه تهدید کرد.این موضوع از طریق دوست «سالار» به او اطلاع داده شد و متاسفانه «سالار» به خاطر ترس از اخراج و ترس از والدین خودرا حلق‌آویز کرد.”
در همین زمینه ابراهی،م سرخیز معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش توضیحاتی را به خبرآنلاین داد.

 

گفته شده دانش آموزی در کبودرآهنگ به خاطر ترس از اخراج شدن خودکشی کرد است. شما این موضوع را در آموزش و پرورش پیگیری کردید؟

بله.متاسفانه فرماندار کبودر آهنگ بدون هیچ شاهد و دلیلی این موضوع را مطرح می کند و اصلا منطقی نیست که این دانش آموز به خاطر حرف های مدیرش خودکشی کند.

 

یعنی به نظر شما خودکشی سالار دلیل دیگری داشته ؟ 
من در این مورد قضاوت نمی کنم اما احتمالا این دانش آموز مشکلات دیگری هم داشته است، ضمن اینکه هیچ مدیر مدرسه‌ای نمی‌تواند دانش آموزی را از مدرسه اخراج کند حتی اگر مشکلی هم داشته باشد در ‌‌نهایت می‌تواند دانش آموز را به مدرسه دیگری جابجا کند. تمام مدیران مدارس به قانون آشنا هستند.

در صورت تایید شدن این موضوع چه برخوردی با مدیرمدرسه می شود ؟

 اگر چنین چیزی ثابت شد، قانون در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

 

سال گذشته هم فیلمی منتشر شد که در آن معلمی دانش آموز ش را کتک می زد.شما این فیلم را دیدید؟

بله و متاسفانه  عده ای شروع به فضا سازی علیه آموزش و پرورش کردند درحالیکه باید ببنیم صحت و سقم این فیلم ها چقدرقابل تایید است و ممکن است از حقه‌ها و شگردهای سینمایی در آن‌ها استفاده شود. سالهاست که تنبیه بدنی در مدارس ما منشوخ شده است.

۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.