پاسخ وزیرعلوم به حجت الاسلام قرائتی: برنامه‌ای درباره ازدواج موقت دانشجویان نداریم

دانشجو در خصوص بحث وجود اساتید سکولار در دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد: بنده نگفته‌ام که اساتید سکولار در دانشگاه نباشد، بلکه عنوان کرده‌ام اساتید سکولاری که ترویج ضد دین می‌کنند، اگر در دانشگاه‌ باشند باید بروند جای دیگر کار کنند، چرا که دانشگاه علاوه بر تعلیم، محل تربیت و فرهنگ است و ما فرهنگ دینی را در جامعه می‌خواهیم.
اصلاح آزمون دکتری درصورت تضییع حقوق دانشجویان
وی همچنین در خصوص آزمون دکتری امسال و لحاظ نمره “صفر” توسط برخی دانشگاه‌ها نیز این چنین توضیح داد: آزمون دکتری سال دوم است که برگزار می‌شود که طی آن در سال اول آزمون دکتری یک آزمون عمومی گرفته می‌شد و پس از یک غربالگری افراد انتخاب شده جهت مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شدند اما در این زمینه دانشجویان نسبت به نحوه انتخاب دانشگاه اعتراض داشتند و بنابر این شد که این روند را تصحیح کنیم.
وزیرعلوم ادامه داد: در سال دوم آزمون دکتری نمره مصاحبه دانشگاه‌ها را ضریب ۲ و نمره آزمون را ضریب یک قرار دادیم و در رتبه‌بندی نهایی نمره آزمون دخالت داده شد. در این راستا ۱۵ هزار نفر برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شدند که پس از آمدن نمرات مصاحبه‌ها، گزارش‌های مکتوبی به دست ما رسید که نمره مصاحبه برخی داوطلبان صفر بود که این موضوع مورد اعتراض شدید دانشجویان قرار گرفت که در این زمینه برخی گروه‌های آموزشی و برخی دانشگاه‌ها همان اعمال سلیقه‌ای را که قبلا داشتند را در پذیرش دانشجویان انجام می‌دادند و درواقع در نتایج نهایی سلیقه اعمال می‌شد تا دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان خودشان را پذیرش کنند.
دانشجو ادامه داد: موضوع ذکر شده در دست بررسی است که اگر اشتباهی صورت گرفته باشد به دانشگاه‌ها تذکر می‌دهیم ولی اگر رویه‌ای باشد تا حق دانشجو تضییع شود، در روند برگزاری آزمون تغییر ایجاد می‌شود و شاید مجبور شویم در آزمون بعدی در وزن نمرات مصاحبه و آزمون تغییراتی را اعمال کنیم.
با اردوهای مختلط دانشگاه‌ها برخورد می‌شود
وی در خصوص برگزاری اردوهای مختلط در برخی از دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد: اگر این موضوع به بنده گزارش داده شود، بلافاصله برخورد می‌کنیم، چرا که سیاست وزارت علوم، برگزاری اردوهای مختلط نیست و همه دانشگاه موظف هستند که بر اساس این سیاست‌ها عمل کنند. وزیر علوم ادامه داد: اگر بازدید علمی صورت گیرد، مختلط بودن ایرادی ندارد، اما در صورتی که بحث اردوهای مختلط باشد با این موضوع برخورد می‌شود.
اعطای ۴ ترم مرخصی زایمان به مادران دانشجو
وی با اشاره به بحث‌ آیین‌نامه مرخصی سنوات مادرانی که در دانشگاه و دانشجو هستند، گفت: اگر فردی بخواهد فرزنددار شود از شش ماه قبل و چهار ترم بعد می‌تواند مرخصی زایمان داشته باشد که این موضوع از ترم گذشته تعیین و اعمال شد.
۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.