پاسخ وزیر آموزش و پرورش به مجلس

۱۹م آذر ،

زیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است هرگونه اقدامی که سبب سلامت روحی و روانی و جسمی دانش‌آموزان پیرانشهری شود و در هر جای دنیا که لازم باشد درمان آنان را انجام خواهد داد.

ممتازنیوز: زیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است هرگونه اقدامی که سبب سلامت روحی و روانی و جسمی دانش‌آموزان پیرانشهری شود و در هر جای دنیا که لازم باشد درمان آنان را انجام خواهد داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در صحن علنی امروز (یکشنبه) مجلس در گزارشی از روند اتفاق آتش‌سوزی مدرسه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان پیرانشهر گفت: وقتی این اتفاق اتفاق افتاد در حضور دو نماینده مجلس آقایان سلطانی و سلامی برای شرکت در اجلاس آیسسکو بودیم، ولی پس از اطلاع از موضوع، ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه از فرودگاه مهرآباد به تبریز سفر کردم و تا ساعت ۲:۳۰ بامداد با مسئولان استان در شهر تبریز جلسه داشتم. در تبریز با تک تک بیماران و خانواده‌هایشان دیدار و با ایشان به گفت‌وگو نشستم.

وی افزود: معتقدم باید رک و پوست کنده اطلاعات این اتفاق را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدهم. این سخنی را که به نقل از بنده گفته شد که گویا بنده گفته‌ام خبرنگاران باید ما را هم خبر می‌کردند رد می‌کنم، بنده با هیچ کس چنین سخنی بیان نکردم.

وزیر آموزش و پرورش در شرح گزارشی از اتفاق آتش‌سوزی پیرانشهر گفت: مدرسه وقوع اتفاق ۱۷۸ دانش‌آموز دارد که ۳۶ نفر آنان در کلاس مدرسه اتفاق حضور داشتند؛ در حالی که میانگین دانش‌آموزان هر کلاس در شهر تهران ۳۱ نفر و میانگین دانش‌آموز به کلاس در کل کشور ۲۱ نفر است و از این نظر از دنیا وضعیت بهتری داریم.

وی افزود: این مدرسه سرایدار دارد، قبل از آغاز کلاس درس توسط سرایدار به داخل بخاری نفتی ساخت شرکت ارج نفت ریخته می‌شود ولی همزمان این نفت به اطراف بخاری نشت می‌کند، وقتی بخاری روشن می‌شود نفت اطراف بخاری نیز برافروخته می‌شود؛ هر چند که آموزش و پرورش آموزش‌های ضمن خدمت برای مسئولان و خدمه مدارس دارد ولی در روز اتفاق به این مسائل توجهی نشده است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: معلم کلاس اتفاق دیده روحیه‌ای بسیار حساس دارد؛ به همین سبب در حین این اتفاق فورا معلم کلاس مجاور را صدا می‌کند که این معلم به همراه سرایدار برای مهار آتش به کلاس محل اتفاق وارد می‌شوند.

وی افزود: شاید اگر قبل از اینکه اقدامی برای خارج کردن بخاری از کلاس انجام می‌شد دانش‌آموزان از کلاس تخلیه می‌شدند این اتفاق نمی‌افتاد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۵۰ هزار کلاس درس به اضافه ۵۰ هزار اتاق جانبی دیگر از بخاری نفتی شرکت ارج استفاده می‌کنند و طی سال‌های اخیر در بعضی از مدارس از پکیچ استفاده می‌شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: دست و صورت دانش‌آموزان اتفاق دیده با آتش مستقیم نسوخته است؛ بلکه به سبب حرارت شدیدی که در کلاس جمع شده است این سوختگی به وجود آمده است. فیلم اتفاق در اختیار فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

وی افزود: فضل الهی این بود که حرارتی که وارد ریه دانش آموزان شده بود سبب لطمات جدی به دانش‌آموزان نشده است و روز پس از ملاقات بنده با این دانش‌آموزان، حال آنان دگرگون شد؛ به نحوی که دانش‌آموزان به زودی به اجتماع باز خواهند گشت.

وزیر آموزش و پرورش از همکاری پدران و مادران دانش‌آموزان پیرانشهر به سبب همراهی آنان با مسئولان تشکر و قدردانی کرد. همزمان با توضیحات وزیر، تصاویری از کلاس محل اتفاق از مانیتورهای مجلس پخش می‌شد. 

خبرگزاری ایسنا


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.