پاکستان ادعای آمریکا مبنی بر آزار دیپلماتھای این کشور را رد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری پاکستان، بر اساس گزارش رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور خواستار رسیدگی به مساله آزار و اذیت دیپلمات ھای خود در سطوح بالا و گنجاندن آن در بخشی از مذاکرات دو جانبه واشنگتن – اسلام آباد شده است.

در گزارش داخلی بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا آمده است , کارشکنی ھای رسمی اسلام آباد، آزار و اذیت دیپلمات ها و مشکلات این کشور، به حدی افزایش یافته که منجر به ایجاد اختلال قابل توجھی در ماموریت ھای دیپلماتیک و اجرای برنامه کاری دیپلمات ھای آمریکایی شده است.

‘معظم احمد خان’ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به پرسشی در باره گزارش ھای منتشر شده در باره اظھارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه دیپلمات ھای این کشور در پاکستان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، گفت: دیپلماتھای کشورھای خارجی در پاکستان که از سوی سفارتخانه ھای خود تایید و دارای مجوز رسمی از طرف وزارت امور خارجه کشورشان باشند، کاملا از امتیازات مطابق با کنوانسیون وین و مصونیت ھای دیپلماتیک برخوردارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد در بیانیه خود عنوان کرد: دیپلمات ھای آمریکایی و نمایندگان کنسولی این کشور در پاکستان نیز از قوانین و امتیازات دیپلماتیک مشابھی برخوردار ھستند.

شایان ذکر است، در گزارش ۸۲ صفحه ای مقامات آمریکایی, از دولت این کشور خواسته شد تا موضوع آزار و اذیت دیپلماتھای آمریکا در پاکستان را در سطوح بالا در خصوص روابط دو جانبه مورد بررسی قرار دهند.

در این گزارش , آمریکا بار دیگر اظھار بی اعتمادی خود به پاکستان را با وجود اینکه دو کشور از متحدان نزدیک در جنگ علیه تروریسم ھستند، برجسته کرد.

روابط دو کشور پس از حمله بالگردهای ناتو به پست سلاله در مرز پاکستان با افغانستان , سرد و با تنش همراه شد بطوریکه پارلمان ملی پاکستان با دستورالعملی برای تعیین نوع روابط مجدد با آمریکا و ناتو خواستار عذرخواهی رسمی مقامات آمریکایی شد و مقامات پاکستانی نیز تردد خوردوهای تدارکاتی ناتو از خاک این کشور به افغانستان را متوقف ساختند.

آساق ** ۱۰۹۵ **۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۷۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.