پاکستان برای رفع ویرانی های سیل به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار کمک نیاز دارد

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز دوشنبه منابع محلی، دولت پاکستان و سازمان ملل متحد بطور مشترک راهکارهای اولیه ای را در فوریه ﴿اواسط بھمن گذشته﴾ برای مقاوم سازی خانه ها و دیگر بناهای این کشور در برابر بلایای طبیعی، ایجاد سامانه های ھشداردھندہ بویژہ ساخت ساختمان های مقاوم در برابر سیل و دیگر حوادث طبیعی، در نظر گرفتند.

در همین حال ایجاد ناامنی ها در مناطق قبایلی تحت کنترل دولت فدرال پاکستان موسوم به (FATA)، باعث آوارگی میلیون ھا نفر از ساکنان این مناطق شده است، ولی بسیاری از مردم مناطق قبایلی توسط دولت و دیگر ارگان ھای ملی و بین المللی که با هدف فراھم کردن رفاه عمومی برای مردم مناطق قبایلی مشغول به فعالیت بودند، به محل زندگیشان بازگشته اند.

به گفته دفتر سازمان ملل متحد در پاکستان، از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۲ ﴿۳۰ دی ۱۳۹۰﴾ حدود ۲۰۰ ھزار نفر از مردم این کشور به دلیل عملیات نیروھای امنیتی پاکستان علیه شبه نظامیان در مناطق قبایلی خیبر، این نقاط را ترک کرده اند .

دفتر ھماھنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در تلاش برای ایجاد ھمکاری بین سازمان ھای امدادی با دولت پاکستان برای رسیدگی به نیازھای بیش از ھفت میلیون نفر جمعیت پاکستان هستند که با مشکلات ناشی از سیل و وجود نا امنی ھا در این کشور مواجه شده اند.

‘جان جینگ’ مدیر عملیاتی این دفتر در سفر سه روزہ خود به پاکستان با دولت این کشور و آژانس های بین المللی و امدادی دربارہ تلاش مشترک برای رسیدگی به وضع پنج میلیون نفر از آوارگان ناشی از سیل سال ۲۰۱۱ در ایالات سند و بلوچستان پاکستان بحث و تبادل نظر کرد.

وی در حین بازدید از اردوگاه ھای مردمی و آوارگان ناشی ازسیل در پاکستان، گفت: ھم اکنون کمک ھای مالی از بزرگترین دغدغه ما به شمار می رود، زیرا بودجه بسیاری از آژانس ھای امدادی تا دو ماہ آیندہ به پایان می رسد.

دولت پاکستان سازمان ھا و آژانس ھای امدادی سازمان ملل متحد و شرکای آنان برای نجات جان مردم فاجعه دیدہ از سیل در پاکستان و همچنین فراھم کردن شرایط رفاهی برای آنان، تاکنون صدھا میلیون دلار در این مسیر ھزینه کردہ اند.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۴۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۴۵۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.