پاکستان درصدد افزایش تجارت با ایران است

به گزارش ایرنا، این منبع خبری پاکستانی نوشت کهگشودن حداقل دو مرکز تجاری و پایانه در امتداد مرز مشترک کشورش با ایران و افغانستان نشان دھنده اولین قدم از سوی مقامات پاکستان برای برنامه ریزی به منظور ایجاد یک مسیر ترانزیت بین جنوب و آسیای مرکزی در ایالت بلوچستان است.

اکسپرس تریبیون به نقل از مقامات دولتی تصریح کرد:مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستان ماه گذشته میلادی در اسلام آباد درباره این پیشنھاد ﴿گشودن مرکز جدید تجاری در ایالت بلوچستان﴾ بحث و گفت وگو کردند.

حداقل سه از تن مقامات ارشد دولت پاکستان ونیز یک وزیر فدرال این کشور به این منبع خبری گفتند:مقامات پاکستانی برای حل مشکلات ایالت بلوچستان،با استفاده از ترکیبی از ابزارھای سیاسی و اقدامات اقتصادی,با ھم به توافق رسیدند.

این پایگاه مجازی اضافه کرد:در حال حاضر دو نقطه در سطح بین المللی برای مراودات اقتصادی با همسایگاه پاکستان,یکی در منطقه تفتان با ایران ﴿پایانه میرجاوه﴾ و یکی در منطقه چمن ایالت بلوچستان با افغانستان , وجود دارد.

یک مقام دیگر دولت پاکستان به شرط محفوظ ماندن نامش به این منبع خبری گفت: تصمیمی ھنوز درباره مشخص کردن راه اندازی مراکز تجاری جدید اتخاذ نشده با این حال می توان گفت این نقاط تجاری جدید ممکن است در مناطق جیوانی و لسبیلا در ایالت بلوچستان راه اندازی شوند.

این مقام مسوول با اشاره به راه اندازی دو نقطه تجاری در ایالت بلوچستان، ھمچنین از ایجاد یک نقطه تجاری دیگر در نقاط مرزی ایالت خیبرپختونخوای پاکستان با افغانستان خبر داد.

آساق ** ۱۰۹۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۷۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.