پالایشگاه رأس لانوف لیبی اوت راه می افتد

یکی از مسئولان بلندپایه شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد پالایشگاه رأس لانوف که بزرگترین پالایشگاه لیبی محسوب می شود روز بیست و هشتم اوت فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحدمرکزی خبر به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، به تاخیر افتادن راه اندازی مجدد این پالایشگاه به مدت چند ماه، به لیبی فرصت داد مقدار بیشتری نفت خام صادر کند و بر بازار نفت خام سبک با گوگرد کم تاثیر بگذارد.

 توقف طولانی مدت فعالیت پالایشگاه رأس لانوف که ظرفیت پالایش دویست و بیست هزار بشکه نفت در روز را دارد موجب شد بازار فرآورده های نفتی نیز با کمبودهایی در بخش عرضه مواجه شود. این پالایشگاه یکی از تامین کنندگان بزرگ سوخت هواپیما و نفت سفید و دیگر فرآورده ها برای مشتریان خود در منطقه مدیترانه بود.

تلاش ها برای از سرگیری فعالیت این پالایشگاه که سال گذشته در زمان قیام مردمی علیه معمر قذافی متوقف شد، ادامه دارد. فرآورده های نفتی که در انبارهای این پالایشگاه بود فروخته شده است تا تولیدات جدید جایگزین آن شود.

پالایشگاه راس لانوف حدود دو سوم ظرفیت پالایش نفت در لیبی را تشکیل می دهد. این پالایشگاه متعلق به شرکت ملی نفت لیبی و شرکت تراستا انرژی است که عیسی الغریر بازرگان اماراتی رئیس آن است. این پالایشگاه در اواخر سال گذشته آماده برای از سرگیری فعالیت خود بود ولی اختلافات بین شرکت ملی نفت لیبی و شریک اماراتی آن بر سر پرداخت قیمت نفت خام موجب شد تصمیم گیری برای راه اندازی مجدد این پالایشگاه چند بار به تعویق بیفتد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.