پانتا: آمریکا به حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود در پاکستان ادامه می‌دهد

به گزارش فارس، لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه تلویزیونی پی بی اس اعلام کرد که حتی اگر دولت اسلام آباد مخالف باشد، واشنگتن به حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود به فعالان پاکستانی ادامه خواهد داد.

پانتا گفت: آمریکا در تاریخ ۱۱ سپتامبر هدف حمله قرار گرفت و ما می دانیم که چه کسی به ما حمله کرد؛ ما می دانیم که القاعده پشت این حمله بود و ما هر کاری را که می توانیم انجام می دهیم و از هر عملیاتی که داریم استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از آمریکا حفاظت می کنیم و مطمئن شویم که حمله ای ماننده ۱۱ سپتامبر هیچ گاه دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

وزیر دفاع آمریکا افزود: آمریکا در هر شرایطی از خود دفاع خواهد کرد.

این اظهارات پانتا در شرایطی گزارش می شود که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به پناهگاه های طالبان و سایر گروه های شبه نظامی در پاکستان توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا صورت گرفته است که پیشتر پانتا ریاست بر آن را بر عهده داشت؛ مقامات پاکستانی مخالف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در این کشور هستند و اعلام کرده اند که چنین حملاتی حاکمیت پاکستان را نقض می کند.

جان برنان مشاور مبارزه با تروریسم کاخ سفید نیز اخیرا حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق مرزی پاکستان را که بارها به کشته شدن شهروندان غیرنظامی این کشور منتهی شده، قانونی و اخلاقی توصیف کرده است؛ برنان اعلام کرده است که حمله هواپیماهای بدون سرنشین به پاکستان قانونی، اخلاقی، متناسب و نجات دهنده جان آمریکایی‌ها است.

مشاور مبارزه با تروریسم کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور افزایش حملات مخفیانه هواپیماهای بدون سرنشین به پاکستان را داده است.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.