پایان تب فوتبال

جام جم آنلاین: سرانجام رقابت‌های دوره چهاردهم جام ملت‌های اروپا (موسوم به یورو ۲۰۱۲) نیز به پایان رسید تا برای چند هفته‌ای هم که شده تب فوتبال در کشورمان و حتی دیگر نقاط دنیا فروکش کند البته در این مدت، تب ورزش با آغاز رقابت‌های المپیک لندن بار دیگر شعله‌ور می‌شود و پیر و جوان، مرد و زن و حتی دنبال‌کنندگان غیرحرفه‌ای ورزش را هم بشدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

هرچند هیچ وقت فوتبال المپیک در سطحی برگزار نشده که بتواند به مانند تورنمنت‌هایی مثل یورو و جام‌جهانی، جذابیت و حساسیت ایجاد کند، با این حال، برگزاری این رقابت‌ها در کشور انگلیس به عنوان مهد فوتبال دنیا، شکل جذاب‌تری به فوتبال امسال المپیک در قیاس با دوره‌های قبلی آن بخشیده است.

با وجود این، در کشور ما توجه افکار عمومی به دیگر رشته‌های ورزشی نظیر کشتی، وزنه‌برداری یا تکواندو که نماینده‌هایی کم‌وبیش مدعی در آن داریم، به مراتب بیش از فوتبالی است که نه کشورمان در آن شرکت دارد و نه به خاطر محدودیت‌های سنی، تیم‌ها اجازه حضور بیشتر ستاره‌های کشورشان را پیدا می‌کنند.

با این وصف و با اتمام رقابت‌های یورو (که توانست بیش از سه هفته میلیون‌ها ایرانی علاقه‌مند را جذب خود کند و تب فوتبال را به حد بالایی برساند) تا چند هفته دیگر که دوباره تب فوتبال ایرانی با شروع دوباره لیگ برتر و سپس حضور سپاهان در مراحل بالایی لیگ قهرمانان آسیا و مهم‌تر از همه ادامه بازی‌های حساس تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، بالا بگیرد، باید شاهد فروکش کردن این تب باشیم.

همان تبی که همیشه مثل آتشی زیر خاکستر، قدرت بالایی در جامعه ما دارد و باید به شکلی صحیح و سازنده هدایت شود تا نقشی مضر و تخریبی به خود نگیرد.

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.