پایان نام نویسی بیش از ۱۲ میلیون دانش ‌آموز

جام جم آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: نام نویسی بیش از ۱۲ میلیون دانش ‌آموز پایان یافته و اقدامات ادارات کل این وزارتخانه برای بازگشایی مدارس در آستانه اجرای نظام ۳-۳-۶ در کارگروه ویژه پروژه مهر درحال پایش است.

ابراهیم سحرخیز گفت: این کارگروه به علت ایجاد پایه ششم و آغاز نظام آموزشی جدید به ویژه ضرورت سازماندهی دقیق نیروی انسانی و فضاهای آموزشی و دیگر الزامات آن ماموریت خطیری دارد.

وی افزود:امسال علاوه بر برگزاری جشن شکوفه ها ویژه نوآموزان اول ابتدایی که در ۲۹ شهریور برگزار می شود ، جشن ویژه آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان پایه ششم نیز در ۲۸ شهریور با حضور اولیا ، مجزا برپا خواهد شد.

سحرخیز، بازگشایی مدارس را در مهر امسال متفاوت از سال های گذشته دانست و گفت: با توجه به افزایش ظرفیت مدارس خاص به ویژه مراکز نمونه دولتی و استعدادهای درخشان بر هوشمندسازی این مدارس و ارتقای سخت افزاری به ویژه توسعه کارگاه ها و آزمایشگاه ها درتابستان تاکید شده است.

وی افزود: با توجه به تغییر نظام آموزشی از مهر ، امسال ساماندهی نیروی انسانی،تجهیز مراکز آموزشی و نام نویسی دو ماه زودتر آغاز شد و نام نویسی بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز نشان می دهد اولیا و مسئولان مدارس همکاری خوبی با آموزش و پرورش برای اجرای نظام آموزشی دارند.

سحرخیز گفت: ابلاغ اکثر همکاران آموزشی، معلمان و دبیران مدارس صادر شده و یا درحال صدور است و برنامه هفتگی مدارس نیز شهریور تنظیم می شود .

معاون وزیر آموزش و پرورش با تبیین اقدامات مربوط به ساماندهی مراکز آموزشی نیزگفت : سازمان نوسازی مدارس کشور همه ظرفیت و امکاناتشان را به کار گرفته اند تا مدارس درحال ساخت را طبق زمان بندی مقرر آماده بهره برداری کنند اما برای تعمیر مدارس در چارچوب طرح هجرت در نخستین مرحله ، حدود ۲۲ میلیارد تومان اختصاص یافت.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.