پایان کنکور ۹۲ بدون تخلف/ انتخاب رشته غائبین کنکور

۰۵ تیرماه ۱۳،

خبرگزاری آریا- حسین توکلی از کیفیت مطلوب و امنیت کامل کنکور ۹۲ خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ گونه مورد تخلفی گزارش نشده است.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش با ارائه گزارش پایانی کنکور ۹۲ اظهار داشت: بر اساس گزارشات رسیده آزمون با نظم و آرامش، کیفیت مطلوب و امنیت کامل برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه افزود: آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی با تعداد ۲۵۱ هزار و ۹۵۶ داوطلب، و آزمون گروه آزمایشی هنر با تعداد ۴۷ هزار و ۷۲ داوطلب در صبح و عصر روز پنجشنبه ششم تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با تعداد ۵۰۷ هزار و ۵۵۷ داوطلب و زبانهای خارجی با تعداد ۱۱۹ هزار و ۱۸۶ داوطلب در صبح و بعداز ظهر روز جمعه هفتم تیرماه برگزار شد.

وی افزود: همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح امروز با تعداد ۲۹۷ هزار و ۶۵۵ داوطلب در ۳۵۸ شهرستان و ۱۴ کشور خارجی برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه بر اساس گزارشات رسیده آزمون با نظم و آرامش، کیفیت مطلوب و امنیت کامل برگزار شد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه هیچ گونه مورد تخلفی گزارش نشده است.

وی افزود: همچنین پاسخنامه‌های آزمون به صورت لاک و مهر شده و با حفاظت کامل منتقل شده و خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز قرائت پاسخنامه‌ها، گفت: کار قرائت پاسخنامه‌ها به صورت قرنطینه و توسط دستگاه‌های علامت خوان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دو ساعت پس از پایان برگزاری هر آزمون سوالات در سایت سازمان سنجش انتشار یافت، اظهار کرد: همچنین کلید سوالات فردا نهم تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: پس از قرائت پاسخنامه‌ها و تصحیح آن‌ها، محاسبه نمرات خام، نمرات تراز و نمرات کل و سایر محاسبات دیگر نتایج اولیه ۱۲ مردادماه اعلام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به انتشار یافتن پاسخنامه‌های رتبه‌های کشوری کمتر از ۷۵ هزار در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه گفت: همچنین پاسخنامه‌های داوطلبان با رتبه‌های کشوری کمتر از ۱۰ هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی نیز منتشر می شود.

وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته مجازین از ۱۷ مردادماه، گفت: انتخاب رشته داوطلبان تا ۲۲ مردادماه ادامه دارد و به منظور راهنمایی مجازین برای انتخاب رشته تسهیلات انتخاب رشته توسط سازمان سنجش در نظر گرفته شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد، اظهارکرد: همچنین داوطلبان علاقمند به شرکت در رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد باید پس ا اعلام نتایج اولیه از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته محل‌های موردنظر اقدام کنند.

وی با اشاره به امکان انتخاب رشته غائبین در آزمون امسال، گفت: داوطلبانی که در کنکور امسال ثبت نام کرده‌ و در جلسه آزمون شرکت نکرده‌اند و یا پس از اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند و همچنین داوطلبانی که اصلا در کنکور ثبت نام هم نکرده‌اند می‌توانند بر اساس ضوابط پذیرش در رشته محل‌های بدون آزمون زمان انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پذیرش دانشجو در ۱۰ هزار کد رشته محل بدون آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم گفت: شرایط ثبت نام و انتخاب رشته محل‌های بدون آزمون در اواسط مردادماه توسط دانشگاه آزاد و سازمان سنجش اعلام می‌شود.


خبرگزاری آریا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.