پایبندی آمریکا به حکم سازمان جهانی تجارت برای بوئینگ بررسی می‌شود

اتحادیه اروپا در ادامه بزرگ‌ترین اختلاف تجاری جهان سرگرم بررسی پایبندی آمریکا به حکم سازمان جهانی تجارت برای قطع کمک غیرقانونی به بوئینگ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سازمان جهانی تجارت پس از حکمی که علیه حمایت مالی اروپا از ایرباس داد، در ماه مارس نیز میلیاردها دلار کمک مالی پرداخت شده از سوی دولت آمریکا به بوئینگ را غیرمنصفانه اعلام کرد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا در واشنگتن با پایان مهلت سازمان جهانی تجارت برای عمل به حکم صادره، اعلام کرد ناسا، وزارت دفاع، ایالت واشنگتن و شهر ویچیتا در شش ماه گذشته تلاش گسترده ای داشته اند تا به حکم این سازمان به طور کامل عمل کنند.

سخنگوی تجاری اتحادیه اروپا نیز در واکنش به این اظهارات اعلام کرد اتحادیه اروپا انجام اقدامات لازم از سوی آمریکا برای قطع یارانه‌های بوئینگ و اثرات منفی آنها را بازبینی خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون سازمان جهانی تجارت در ۱۲ ماه مارس اعلام کرد بوئینگ حداقل ۲٫۶ میلیارد دلار یارانه غیرقانونی در قالب قراردادهای دفاعی و پژوهشی دولت آمریکا دریافت کرده است.

سازمان جهانی تجارت پیش از آن حکم داده بود سازنده هواپیمای اروپایی ایرباس میلیاردها یورو کمک دولتی غیرقانونی دریافت کرده است. در حالیکه اتحادیه اروپا می گوید کمک‌ها به ایرباس را قطع کرده و اکنون به طور کامل از مقررات تجارت جهانی پیروی می کند، آمریکا از سازمان جهانی تجارت درخواست کرده با حداکثر ۱۰ میلیارد دلار جریمه تلافی جویانه بابت کوتاهی اتحادیه اروپا در عمل به حکم این سازمان، موافقت کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.