پاپ: از خشونت اجتناب کنید

جام جم آنلاین: پاپ بندیکت شانزدهم، ملت های خاورمیانه را به دوری از انتقام جویی، پذیرش اشتباهات و دوری از خشونت های رفتاری و زبانی فراخواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رهبر کاتولیک های جهان در دومین روز سفر به لبنان و در شرایطی که تظاهرات گسترده در اعتراض به فیلم اهانت آمیز آمریکایی، کشورهای منطقه را فرا گرفته است، بخش عمدۀ سخنان خود را بر “استفاده از ظرفیت های دینی و اجتماعی برای تثبیت صلح در منطقه” اختصاص داد.

پاپ در سخنانی که در کاخ ریاست جمهوری لبنان و  در حضور ده ها تن از شخصیت های سیاسی، دینی و فرهنگی لبنان و رهبران مذاهب اسلامی ایراد کرد، همگان را به “دوری از انتقام، طبیعی دانستن اشتباهات، پذیرش عذرخواهی ها”؛ و دست آخر به “عفو و گذشت” فراخواند، چرا که “تنها عفو و گذشت می تواند پایه های صلح و آشتی همگانی را مستحکم کند”.

رهبر کاتولیک های جهان ادامه داد: در لبنان، مسیحیان و مسلمانان از قرن ها پیش در کنار هم می زیسته اند و حتی در مواردی، برخی اعضای یک خانواده مسیحی و برخی دیگر مسلمان هستند. اگر در یک خانواده این حالت ممکن است، چرا در همۀ جامعه میسر نباشد؟

بندیکت شانزدهم در ادامه تصریح کرد: بی شک باید از خشونت زبانی و رفتاری دوری کنیم زیرا این امر “کرامت انسانی” را خدشه دار می کند.

پاپ در مورد خشونت های نهادینه شده در نزد مدعیان پیروی از مسیح (ع)؛ و ضرورت احترام به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمانان، که همواره به عقاید و مقدسات دیگر ادیان آسمانی به دیدۀ تکریم و احترام می نگرند، توضیحی نداد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.