پاپ ایرانی، نیازمند حمایت‌های دولتی است

۱۷م دیماه ،

موسیقی پاپ در بوته نقد/۵

میثم یوسفی: امروز، موسیقی پاپ، غیرایرانی است و حفظ اصالت در آن، نیازمند حمایت‌های دولتی و غیردولتی است وگرنه شاهد افت این نوع موسیقی، خواهیم بود.

میثم یوسفی، منتقد در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ موسیقی پاپ گفت: به طور کلی موسیقی پاپ با سطح وسیعی از مردم به خصوص عامه ارتباط برقرار می کند زیرا این موسیقی زیر شاخه های بسیاری دارد و این موضوع سبب شده تا هر قشری و با هر نوع دیدگاهی از این موسیقی استقبال کند.

این منتقد در ادامه افزود: هر خواننده و هر نوع موسیقی که طرفداران بسیار دارد را پاپ می گوییم. به عنوان مثال استاد شجریان را از خوانندگان پاپ و مردمی می دانند . به طور کلی اگر بخواهیم موسیقی پاپ را به طور دقیق تعریف کنیم باید بگوییم موسیقی پاپ،  موسیقی غیرایرانی و از موسیقی های به روز دنیا است.

یوسفی  در ادامه دربارهٔ خواننده محور بودن موسیقی پاپ گفت: خواننده محور بودن این نوع موسیقی به بعد از انقلاب برمی گردد زیرا موسیقی پاپ در قبل خواننده محور نبوده و بیشتر آهنگسازان و تهیه کنندگان، در اولویت قرار داشتند اما به مرور زمان خوانندگان،  آهنگسازی و تهیه کنندگی را به دست گرفتند و در نتیجه این نوع موسیقی به سمت خواننده محوری پیش رفت.

میثم یوسفی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروزه اگر کلام از موسیقی حذف شود متوجه می شویم که موسیقی پاپ برگرفته از موسیقی روسی، ترکی و عربی است زیرا این کار، راحت ترین راه برای رسیدن به هدف مورد نظر است ، همچنین بسیاری از خوانندگان با تقلید و کپی کردن قصد دارند راه چندین ساله را یک شبه طی کنند.

این منتقد خاطرنشان کرد: البته تعدادی از خوانندگان پاپ می باشند که براساس استاندارد ها فعالیت می کنند اما چون رسانه ای از آنها حمایت نمی کند مجبور شده اند کمتر در این حوزه فعالیت کنند.

یوسفی در ادامه گفت: باید توجه داشته باشیم که باید از این نوع موسیقی حمایت کنیم تا اصالت موسیقی پاپ ایرانی مانند موسیقی های دیگر حفظ شود در غیر این صورت در آینده شاهد افت شدید این نوع موسیقی خواهیم بود.

میثم یوسفی با اشاره به این که موسیقی پاپ از بخش رقابتی جشنواره موسیقی حذف شده اما در بخش جنبی باقی مانده است گفت: موسیقی پاپ، فقط در بخش جنبی جشنواره است البته اگر جشنواره موسیقی فجر را با جشنواره‌های بزرگ دنیا مقایسه کنیم متوجه می شویم این جشنواره اصلا رقابتی نیست و اگر موسیقی پاپ از این جشنواره حذف نشده تنها به سبب استقبال مخاطبان و سود از طریق این نوع موسیقی است.

این منتقد در پایان گفت: موسیقی پاپ به سبب استقبال مخاطبان و توجه قشر جوان به این نوع موسیقی از جشنواره موسیقی حذف نشده است.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.