پاپ بندیکت شانزدهم: مردم سوریه را دعا می‌کنم/مسلمانان و مسیحیان متحد شوند

alarabiya-16.jpg

پاپ بندیکت شانزدهم در دومین روز سفر خود به لبنان با تاکید بر اینکه دردها و رنج‌های مردم سوریه را در دعاهایش فراموش نمی‌کند، شجاعت جوانان سوری را تحسین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان شجاعت جوانان سوری را تحسین و اعلام کرد که سوریه را فراموش نمی‌کند و به دلیل دردهای و رنج‌های مردم سوریه ناراحت است.

پاپ در مقابل جوانانی که در مقر اسقف مارونی در بکرکی واقع در شمال بیروت حضور داشتند، اظهار کرد: می‌دانم در میان شما جوانانی هستند که از سوریه آمده‌اند، می‌خواهم بگویم که من شجاعت شما را تحسین می‌کنم.

پاپ خطاب به سوری‌های گفت: به خانواده‌ها و دوستانتان بگویید که من شما را فراموش نمی‌کنم و در دعاهایم مردم سوریه را به یاد دارم.

وی بر این مساله تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است تا مسلمانان و مسیحیان برای جلوگیری از خشونت و جنگ با یکدیگر متحد شوند.

در همین راستا پاپ از جوانان مسلمان لبنانی که در این دیدار حضور داشتند، استقبال و از “حضور بسیار مهم آنها” قدردانی کرد.

پاپ بندیکت شانزدهم خطاب به مسلمانان لبنانی اظهار کرد: شما به همراه مسیحیان لبنان آینده این کشور زیبا و نمونه مختصری از خاورمیانه را تشکیل می‌دهید، تلاش کنید تا آینده را با هم بسازید.

وی در ادامه افزود: خاورمیانه باید این را بداند که مسلمانان و مسیحیان می‌توانند بدون کینه‌ورزی و با احترام به عقاید تمام انسان‌های جامعه آزاد و بشردوستانه زندگی کنند.

وی همچنین در سخنانی در کاخ ریاست جمهوری لبنان و با حضور مسئولان بلندپایه این کشور تاکید کرد که تسامح دینی و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان برای تحقق صلح در جهان ضروری است.

پاپ ادامه داد: برخی ایدئولوژی‌ها هستند که مانع همبستگی جوامع شده‌اند که باید برای رفع آنها تلاش کرد.

وی با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز مسیحیان و مذاهب مختلف اسلامی در لبنان گفت: لبنان می‌تواند نمونه بسیار خوبی برای کشورهای خاورمیانه در زمینه همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان باشد.

در این مراسم شخصیت‌های دینی و سیاسی عالی رتبه لبنان از جمله میشل سلیمان رئیس‌جمهوری،‌ نجیب میقاتی نخست‌وزیر، نبیه بری رئیس پارلمان، شیخ رشید قبانی مفتی اهل سنت و نمایندگانی از حزب الله لبنان حضور داشتند.

پاپ بندیکت شانزدهم همچنین دیدارهایی با رهبران سیاسی و روسای قبال لبنان برگزار کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.