پاپ رفتار اروپا با مهاجران را محکوم کرد

پاپ در دیدار از اردوگاه پناهندگان، رفتار اروپا با مهاجران را محکوم کرد.

پاپ رفتار اروپا با مهاجران را محکوم کرد

به گزارش ممتاز نیوز، پاپ فرانسیس در نخستین سفر خود به یونان «بی‌تفاوتی» اروپا به مهاجران و پناهندگان را محکوم کرد.

او روز یکشنبه پنجم دسامبر در بازدید از اردوگاه پناهندگان ماورونی در لسبوس، با پناهندگان منتظر تایید وضعیت پناهندگی‌شان صحبت کرد.

سفر پنج روزه پاپ به قبرس و یونان زیر سایه موضوع مهاجرت انجام شده و فرانسیس از کشورهای اروپایی درخواست کرده است با نیازمندان همبستگی بیشتری داشته باشند.

او تاکید کرد که اروپا باید از دیوارسازی، ترساندن و بیرون راندن «آن‌هایی که از سر نیاز به در خانه ما آمده‌اند»، دست بردارد.

او در این اردوگاه که منتظر دریافت اعتبارات اتحادیه اروپا برای ساختن «تاسیسات دارای امکانات نظارتی بیشتر» است، گفت: «خواهش می‌کنم بیاید از این کشتی شکسته تمدن دست برداریم.»

چنین اردوگاه‌هایی هم‌اکنون در جزایر ساموس، لروس و کوس یونا برپا شده‌اند و گردانندگان آن‌ها متهم‌اند که تعهدات آتن برای حفاظت از بی‌پناهان را زیر پا گذاشته‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: «طبق قوانین بین‌المللی و اتحادیه اروپا، زندانی کردن پناهجویان باید آخرین راهکار باشد.»

«همان‌طور که می‌ترسیدیم، مقام‌های یونان پشت مفهوم مبهم مراکز به‌اصطلاح دارای امکانات نظارتی بیشتر پنهان شده‌اند تا به طور غیرقانونی آزادی پناهجویان را سلب کنند.»

این گروه حقوق‌بشری از یونان خواست که «این تصمیم را بی‌درنگ لغو کند و محدودیت‌ها را بردارد».

پاپ فرانسیس گفت: «از تمام مردان و زنان و از همه می‌خواهم به ترس و هراسی که فلج‌کننده است، به بی‌اعتنایی‌هایی که کشنده است و به بی‌احترامی‌های بدبینانه‌ای که حاشیه‌نشینان را خونسردانه به دست مرگ می‌سپارد، تن ندهند.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.