“پاپ پس از کشف شبکه کشیش‌های همجنس‌گرا استعفا کرد”

۰۳م اسفند ،

gety.jpg

انتشار گزارشی مبنی بر ارتباط استعفای پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان پس از کشف یک شبکه از کشیش‌های همجنس‌گرا در واتیکان جنجال تازه‌ای به پا کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، سخنگوی پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان از اظهار نظر دربارهٔ این گزارش یا رد آن که توسط روزنامه ایتالیایی لاریپابلیکا انتشار یافته، امتناع کرد.

این روزنامه نوشته است که پاپ در ۱۷ دسامبر سال قبل میلادی تصمیم به استعفا گرفته بود. این دقیقا همان روزی بود که وی پرونده‌ای تهیه شده از سوی سه کاردینال منتخب برای بررسی اسناد فاش شده موسوم به “واتی‌لیکس” دریافت کرد.

ماه مه سال قبل میلادی، پائولو گابریله، خدمتکار سابق پاپ به اتهام سرقت و افشای اسناد محرمانه دستگیر و محکوم شد. به نوشته این روزنامه ایتالیایی، پرونده‌ای ۳۰۰ صفحه‌ای برای پاپ ارسال شد.

روزنامه لاریپابلیکا همچنین نوشت، در گزارش کاردینال‌ها به مکان‌هایی در داخل و خارج هم اشاره شده است که شامل یک ویلا در حومه رم، یک مهمان‌خانه در مرکز و یک محل سابق اسکان دانشجویی می‌شوند که از سوی کشیش‌های همجنس‌گرا استفاده می‌شد.

پدر فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان گفت: نه من و نه کمیسیون کاردینال‌ها این اظهارات را تایید یا رد نمی‌کنیم. تفاسیر این گزارش سبب ایجاد تنش می‌شود که مخالف آنچه است که پاپ و کلیسا خواهان آن می باشند.

همچنین یک روزنامه ایتالیایی زبان دیگر نیز پس از اعلام استعفای پاپ در ۱۱ فوریه به این پرونده ۳۰۰ صفحه‌ای اشاره و محتوای آن را “ناراحت‌کننده” توصیف کرد.

پاپ بندیکت شانزدهم اعلام کرده که اواخر ماه جاری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. وی اولین پاپ در هفت قرن اخیر به شمار می‌رود که به صورت داوطلبانه استعفا می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.