پاکسازی اعضای گروهک منافقین پس از ۳۰ سال

پاکسازی اعضای گروهک منافقین پس از ۳۰ سال

آخرین گروه از اعضای منافقین مستقر در کمپ «لیبرتی» به کشور آلبانی منتقل شدند که با این انتقال، حضور رسمی عناصر منافقین در عراق پس از سه دهه پایان یافت.

 به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز: بیش از ۲۸۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین روز جمعه ۱۹ شهریور از کمپ «لیبرتی» نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد راهی آلبانی شدند. شاهین قبادی سخنگوی این گروهک نیز اعلام کرده است که کار انتقال ساکنان لیبرتی به پایان رسید و تمامی ساکنان این کمپ به آلبانی منتقل شده‌اند.در همین حال، سایت رسمی منافقین  طی گزارشی نوشته است که «از نیمه بهمن ۹۴ تا ۱۹ شهریور ۹۵ تقریباً طی هفت ماه نزدیک به دو هزار نفر از ساکنان زندان لیبرتی به خارج از عراق و عمدتاً آلبانی منتقل شدند».

این گزارش می‌افزاید که «این انتقال بزرگ و پر خطر در ۵۳ نوبت صورت گرفت». به گزارش رویترز، بر اساس توافقی با میانجیگری آمریکا و آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد، حدود دو هزار نفر از اعضای گروهک منافقین از ابتدای سال ۲۰۱۶ در بیش از ۱۰ کشور اروپایی اسکان داده شدند.پیشتر و در روز ۱۴ مرداد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از اخراج باقی‌مانده اعضای سازمان مجاهدین خلق از خاک عراق تا ۴۵ روز آینده خبر داده بود.

گروهک تروریستی منافقین تا چند سال پیش از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان سازمانی تروریستی در لیست سیاه قرار داشت، اما اتحادیه اروپا و سپس وزارت خارجه آمریکا این گروه را بدون هیچ استدلال منطقی در برابر افکار عمومی جهان از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کردند.خروج این گروهک از فهرست سازمان‌های تروریستی کشورهای غربی، با واکنش تند دیپلماتیک تهران روبه‌رو شد. جمهوری اسلامی ایران همواره این مزدوران این گروهک را مسوول بسیاری از بمبگذاری‌ها و ترورهای دهه شصت خورشیدی و ازجمله شهادت صدها نفر از نخبگان و غیرنظامیان ایران زمین می‌داند.بخش عمده‌ای از اعضای این گروهک حدود سه دهه در پایگاهی نظامی به نام اردوگاه اشرف در عراق زندگی می‌کردند اما این نیروها در پی ضرب‌الاجل مقامات عراق و توافق با ایالات متحده، در سال ۹۱ به پایگاه لیبرتی (آزادی) در حوالی بغداد منتقل شدند که پیش از آن محل استقرار نظامیان آمریکایی بود.

تاریخ انتشار خبر: ۱۰ September 2016 | 5:43 am
باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.