پاکسازی یک منطقه در الرمادی و انهدام سه خودروی بمب گذاری شده داعش



تاریخ انتشار: ۲۲ March 2016 | 9:10 pm

انهدام سه خودروی بمب گذاری شده داعش در شرق الرمادی و پاکسازی منطقه «زویجر» در شمال غربی این شهر واقع در استان الانبار از تحولات امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، اسماعیل المحلاوی فرمانده عمیات الانبار روز سه شنبه از انهدام سه خودروی بمب گذاری شده داعش در شرق الرمادی و پاکسازی یک منطقه در شمال غربی این شهر خبر داد.

المحلاوی گفت: در حمله هوایی به سه خودروی بمب گذاری شده بین منطقه البوعبید و البوبالی از توابع جزیره الخالدیه در ۲۳ کیلومتری شرق الرمادی که تروریست های انتحاری گروه داعش هدایت آنها را برعهده داشتند این سه خودرو به همراه تروریست های انتحاری داخل آن منهدم گردیدند.

وی همچنین افزود: یگانی از گردان مهندسی تیپ ۱۶ توانست منطقه «زویجر» از توابع روستای العصریه در شمال غربی الرمادی را از بمب ها و بسته های انفجاری پاکسازی کند.

نیروهای امنیتی عراق منطقه البوعبید در شرق الرمادی و روستای العصریه در شمال غربی این منطقه را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کرده و به پاکسازی این مناطق از بمب ها و بسته های انفجاری ادامه می دهند.

از سوی دیگر یک منبع در پلیس عراق روز سه شنبه از زخمی شدن ۶ نفر از عناصر گروه های مردمی در پی انفجار بسته انفجاری در مسیر گشتی آنها در جنوب بغداد خبر داد. این منبع گفت: بسته انفجاری در کنار جاده اصلی منطقه الرشید در جنوب بغداد کارگذاشته شده بود و با هدف قرار دادن گشتی نیروهای مردمی ۶ نفر از آنها زخمی شدند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود: نیروهای امنیتی در پی این حادثه در محل حاضر شده و با بستن محورهای منتهی به محل حادثه زخمی ها را به بیمارستان منتقل کردند.

از سوی دیگر ستاد جنگ رسانه عراق از هلاکت ۱۰ عنصر تروریستی داعش و انهدام یک لودر بمب گذاری شده در الثرثار خبر داد. این ستاد افزود: یک لودر بمب گذاری شده که تروریستی انتحاری هدایت آن را برعهده داشته و قصد داشت آن را در بین نیروهای نظامی در منطقه منفجر کند منهدم شده و کاملا در آتش سوخت و تروریست انتحاری داخل آن نیز به هلاکت رسید. همچنین دو خودرو در همین مکان منهدم شده و ۱۰ تروریست گروه داعش به هلاکت رسیدند.

لازم به ذکر است که عراق با وضعیت امنیتی فوق العاده ای مواجه بوده و عملیات نظامی در این کشور به منظور بیرون راندن داعش از مناطق تحت سیطره خود ادامه دارد.

 

 

منبع : مهر

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.