پاکستان، هند را به “جنگ طلبی” متهم کرد

۲۷م دیماه ،

afp-104.jpg

پاکستان هند را به سبب درگیری‌های مرگبار در منطقه کشمیر متهم به جنگ طلبی کرده و در عین حال خواهان مذاکرات میان دو طرف به منظور پایان دادن به دور تازه درگیری‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌ها نسبت به درگیری‌های مرزی پراکنده بین پاکستان و هند و از بین رفتن فرآیند صلح شکننده میان دو طرف اخطار داده‌اند.

حنا ربانی کهر، وزیر امورخارجه پاکستان پس از آن که اسلام آباد از مرگ یکی دیگر از سربازان خود در پی شلیک‌های بی‌دلیل در طول مرز دو طرف درکشمیر خبر داد، واکنش نشان داد.

وی در اظهاراتی در انجمن آسیا در نیویورک نسبت به اظهارنظرهای شدید اللحن از سوی سیاستمداران هندی درخصوص تنش‌های تازه واکنش نشان داد و گفت:‌ ما شاهد جنگ طلبی هستیم.

حنا ربانی کهر گفت: این بسیار آزار دهنده است که اظهارنظرهایی را که سبب افزایش تنش‌ها می‌شوند بشنویم، یک سیاست‌مدار با سیاست‌مداری دیگر در رقابت است تا اظهارنظر خصمانه‌تری ارائه دهد.

هند گفته است که از زمان بروز خصومت‌ها بین اسلام آباد و دهلی نو در تاریخ شش ژانویه در مرز کشمیر دو تن از سربازان این کشور در منطقه کشمیر کشته شده‌اند که یکی از آنها سرش بریده شده است، دهلی نو خواهان بازگرداندن سر این سرباز است.

با وجود این پاکستان این مساله را که نیروهای این کشور مسوول این قتل‌ها بوده‌اند رد کرده و گفته است که در جریان درگیری‌های رخ داده سه تن از سربازان خود را از دست داده است.

وزیر امورخارجه پاکستان اظهار داشت که دو کشور همسایه باید به داستان خصومت‌ها پایان دهند.

وی عنوان داشت: درها برای مذاکره باز است. ما نیاز داریم که در هر سطحی با یکدیگر دیدار کنیم و من فکر می‌کنم که باید تبدیل به کشورهای بالغی شویم که می‌دانند چطور با واقعیت‌ها تعامل کنند.

حنا ربانی کهر اتهامات هند را مبنی بر این که نیروهای پاکستانی یکی از دو سرباز کشته شده هندی را سربریده‌اند رد کرد.

وی خاطر نشان ساخت که تحقیقات هیچ شواهدی را در خصوص مرگ این دو سرباز نشان نداده است.

اظهارنظرهای وزیر امورخارجه پاکستان سبب افزایش نارضایتی مقامات هند خواهد شد.

نخست‌وزیر هند سربریدن سرباز هندی را محکوم کرده و آن را غیر قابل پذیرش خواند.

همچنین وزیر امورخارجه هند در اظهاراتی از نارضایتی دهلی نو نسبت به عدم تقبل مسوولیت از سوی اسلام آباد خبر داد و گفت که این اقدام تنها منجر به بی‌ثبات شدن تلاش‌های صلح می‌شود.

سلمان خورشید، وزیر امورخارجه هند اظهار داشت: چنین اقداماتی از سوی ارتش پاکستان نه تنها سبب یک اقدام تحریک آمیز اساسی می‌شود بلکه ما را وادار می‌سازد که نسبت به جدیت پاکستان در پیگیری عادی سازی روابط با هند نتایج دیگری بگیریم.

همچنین فرمانده نظامیان هندی در منطقه کشمیر هند با افزایش فشارها بر پاکستان خاطر نشان ساخت که نشست میان فرماندهان ارتش‌های دو طرف در روز دوشنبه بی‌ثمر بوده است.

ژنرال کی.تی.پارنایک فرمانده نظامیان هندی در منطقه کشمیر هند اظهار داشت‌: ما آنها (پاکستانی‌ها) را متهم به انجام این حمله وحشیانه می‌کنیم و تاکید داریم که سر سرباز کشته شده باید بازگردانده شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.