پاکستان پیشنهاد آتش‌بس طالبان را رد کرد

۸ م دیماه ،

پاکستان پیشنهاد شبه نظامیان طالبان را درخصوص آتش‌بس مشروط، غیرقابل قبول خوانده و تاکید کرده است شبه نظامیان مسلح نمی‌توانند به کشور دستور دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رسانه‌های محلی گزارش کرده بودند که جنبش “تحریک طالبان پاکستان” اعلام کرده به شرط آنکه دولت پاکستان به مشارکت خود در جنگ افغانستان پایان دهد،‌ در سیاست‌های خارجی خود تجدید نظر کند و قانون اساسی کشور را بر اساس شریعت اسلامی تدوین کند، با دولت پاکستان آتش بس اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه جئو تی‌وی، “عصمت الله معاویه” یکی از رهبران طالبان پاکستان در نامه‌ای به مجری این شبکه متارکه مشروط جنگ را پیشنهاد کرده است.

این در حالی است که “رحمان مالک” وزیر کشور پاکستان این پیشنهاد را رد کرده و گفت: این پیشنهاد شبه نظامیان طالبان غیرقابل قبول است.

وزیر کشور پاکستان گفت: عصمت‌الله معاویه با گذاشتن قید و شرط در پیشنهادش قصد دارد تا برای دولت پاکستان تعیین تکلیف کند که کاملا غیرقابل قبول است.

وی همچنین گفت: عصمت‌الله معاویه یکی از اعضای گروه افراطی ممنوع شده “لشکر جهنگوی” بوده که در پشت پرده بسیاری از حملات به نیروهای امنیتی و مسلمانان شیعه قرار دارد.

وزیر کشور پاکستان همچنین اعلام کرد، از آنجایی که جنبش طالبان پاکستان با اختلاف و دودستگی مواجه شده‌، این پیشنهاد از سوی یکی از رهبران شبه نظامیان طالبان اعلام شده و مستقیما از سوی “حکیم الله محسود”، رهبر اصلی این شبه نظامیان بیان نشده است.

وزیر کشور پاکستان دوباره از دولت افغانستان خواست تا “مولوی فضل الله”، یکی دیگر از رهبران شبه نظامیان طالبان پاکستان را که در مناطق مرزی افغانستان پنهان شده، به دولت پاکستان تسلیم کند.

وی همچنین گفت: هیچ عامل خارجی پشت این فعالیت‌های تروریستی که در افغانستان رخ می‌دهد، قرار ندارد اما تنها شبه نظامیان پاکستان مقصر این حملات معرفی می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.