پایان بتن ‌ریزی تونل نیایش

کد خبر: ۴۹۰۱ تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ مهر۱۰:۵۸ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

پس از استقرار و آغاز مونتاژ جرثقیل‌های غول‌پیکر اتوبان ساز در حاشیه بزرگراه طبقاتی‌صدر، این روزها خبرها حاکی از پایان عملیات بتن‌ریزی نهایی تونل نیایش است.

به گزارش نوساز به نقل از همشهری، کار در پروژه طبقاتی صدر و تونل نیایش در سه شیفت کاری در حال پیگیری است و آنگونه که معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بتن‌ریزی نهایی تونل نیایش در ابتدای هفته جاری به اتمام رسیده و کل این پروژه هم‌اکنون ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مازیار حسینی در مورد جزئیات این طرح اظهار کرد: آخرین بخش از بتن‌ریزی نهایی، در پنج راه ارتباطی عرضی که میان دو تونل شمالی و جنوبی تعبیه شده در حال انجام است که به‌زودی پایان می‌یابد. این پنج راه ارتباطی که سه مورد آن ماشین‌رو است، در هر ۲۵۰متر تعبیه شده و اتصالات میان دو تونل را برای دسترسی‌های فنی و اضطراری تأمین می‌کند.

هفته گذشته اعضای شورای شهر تهران از پروژه تونل نیایش و بزرگراه صدر بازدید کرده بودند. حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در حاشیه بازدید هفته گذشته خود از تونل نیایش اظهار کرد: پیشرفت احداث تونل نیایش در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به‌طور قطع این تونل در بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

‌مازیار حسینی مراحل ساخت آخرین مرحله از تونل نیایش را اینگونه اعلام کرد: مرحله بعدی، استفاده از بتن پر‌کننده کف است که سطح تونل را می‌پوشاند، این مرحله نیز در حال انجام است. بعد از پایان یافتن این مرحله، تأسیسات تونل اجرا شده و تونل نیایش برای افتتاح آماده خواهد شد که تلاش خواهیم کرد طبق وعده داده شده، در بهمن‌ماه تونلی امن تحویل شهروندان داده شود.
براساس این گزارش، بتن‌ریزی نهایی تونل نیایش از ابتدای سال‌جاری با استفاده از ۹ست قالب آغاز شد که در میانه راه این ست قالب‌ها به ۱۶مورد افزایش یافت که سرعت عملیات بتن‌ریزی بیشتر شد.

منبع: همشهری


برچسب هابرچسب ها: تونل ، صدر ، نیایش ، بتن ریزی ، زمان بندی ، افتتاح



آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.