پایان بررسی سیاست‌های اجرایی تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در کارگروه مشورتی ستاد نقشه جامع علمی صورت گرفت؛

جلسه ۱۰۴ کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست “کبگانیان” قائم مقام این ستاد، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جلسه ۱۰۴ کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست “کبگانیان” قائم مقام این ستاد، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
 
در این جلسه پنج سیاست باقی‌مانده از مجموعه سیاست‌های پیشنهادی تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها بررسی شد و به تصویب نهایی رسید.

این سیاست‌ها ناظر بر بازنگری در “میزان عرضه آموزش عالی به منظور کاهش تدریجی ظرفیت مازاد بر نیاز”، “افزایش ظرفیت جذب دانشجو از کشورهای دیگر در راستای تحقق مرجعیت علمی و اثر بخشی در آن کشورها”، “ایجاد تناسب و هماهنگی میان هدایت تحصیلی در نظام آموزش و پرورش” و “میزان پذیرش دانشجوی مرتبط با حوزه‌های تحصیلی آموزش عالی” است.
 
همچنین تامین استاد از خارج یا اعزام دانشجو به خارج از کشور در موضوعات مورد نیاز، جدید و یا اولویت‌داری که امکانات داخل کشور برای تربیت نیروی انسانی متخصص در آن حوزه‌ها کافی نیست، و استفاده از نهادهای ملی و استانی برای احصاء سقف نیاز کشور به رشته‌های مختلف تحصیلی و تعیین میزان عرضه آموزش عالی به صورت مستمر، از سایر عناوین این سیاست‌ها است.
 
لازم به ذکر است پیش‌تر نیز پنج سیاست از مجموعه سیاست‌های پیشنهادی تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها، در جلسات کارگروه مشورتی ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی و تائید شده بود که این مجموعه برای طرح و بررسی بیشتر و تصویب، به جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.