پایان بی‌سوادی در استان یزد جشن گرفته شد

فروردین ۱۴۰۳

در مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، استاندار و مسئولان استان، پایان بی‌سوادی در استان یزد در بیت امام جمعه این استان جشن گرفته شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، استاندار یزد در مراسم نکوداشت سه دهه سوادآموزی در استان یزد به مقایسه وضعیت سوادآموزی قبل و بعد از انقلاب در استان یزد پرداخت و اظهار داشت: وضعیت سوادآموزی در استان یزد قبل از انقلاب بسیار ضعیف بود و کمتر از ۵۵ درصد مردم این استان از نعمت سواد بهره‌مند بودند.

محمدرضا فلاح‌زاده افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با سه دهه تلاش و پشتکار سوادآموزان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، پایان بی‌سوادی در استان یزد را به جشن نشسته‌ایم.

وی همچنین به تشریح وضعیت آموزش عالی در استان یزد پرداخت و بیان کرد: یزد زمانی تنها یک دانشگاه تربیت معلم با هزار دانشجو داشت اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۶۵ دانشگاه با ۷۰ هزار دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند.

فلاح‌زاده، رتبه سوادآموزی در استان یزد را بالا دانست و خاطرنشان کرد: یزد اکنون در رتبه اول یا دوم سوادآموزی در سطح کشور قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: در طول سه دهه قبل، ۵هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی برای تحقق ۹۹ درصدی نرخ سوادآموزی در استان یزد تلاش کردند.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این مدت به ۳۳۰هزار نفر دوره خدمات آموزشی ارائه شده است که این خدمات در دوره‌های مختلف استمرار یافته است.

وی یادآور شد: بسیاری از اشخاصی که خواندن و نوشتن را از نهضت‌های سوادآموزی فرا گرفته‌اند، اکنون در مقاطع آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می باشند.

رحیمی‌نژاد ادامه داد: امروز پایان بی‌سوادی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان یزد را اعلام می‌کنیم و افتخار ما، رسیدن استان یزد به باسوادی ۹۹ درصدی جمعیت این استان است.

در این مراسم همچنین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار، از سند راهبردی نهضت سوادآموزی در این استان رونمایی شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.