پایان حضور مربیان سنتی در کاراته؛ جوان ها وارد می شوند

به گزارش ایرنا، پس از اینکه تیم کاراته ایران در قسمت کومیته مردان نتوانست عملکرد خوبی را در رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان ازخود برجای بگذارد، گمانه زنی ها برای ایجاد تغییرات در کادر فنی آغاز شد.

تیم ملی کاراته ایران باطرحی که مسوولان فدراسیون برای جرای آن اصرارزیادی داشته وارد مسابقات آسیایی شد و همانطور که از شواهد پیدا بود،نتایج خوبی نگرفت.

تیم ملی کاراته ایران با پنج مربی راهی ازبکستان شد تا هر کاراته کا یک مربی داشته باشد، طرحی که از ابتدا با مخالفت بسیاری روبرو شد اما مسوولان فدراسیون کاراته به این پیشنهادات کارشناسی توجه نکردند و در نهایت با شکست روبرو شدند.

مسوولان فدراسیون خیلی زود متوجه شدند که این طرح به کمک کاراته ایران نخواهد آمد و با بررسی های لازم تعداد مربیان را کاهش دادند.از جمع پنج مربی اعزامی به آسیایی تاشکند، ‘مهران بهنام فر’ و ‘علیرضا کتیرایی’ که شاگردان آنها عملکرد خوبی داشتند در کادرفنی باقی ماندند و ۳ مربی دیگر به کار خود در تیم ملی پایان دادند.

ازاین جمع،حسن شاطرزاده بزودی راهی یکی ازکشورهای آسیایی خواهد شد تا فعالیت خود را در خارج از کشور دنبال کند. شهاب سلطانی و غلامرضا دباغیان نیز پس از سالها فعالیت در تیم ملی دیگر در جمع مربیان ملی قرار ندارند.

تاریخ ورزش ایران نشان داده که هرگاه هدایت تیم های ملی به مربیان جوان وبا انگیزه سپرده می شود، نتیجه ای مناسب در انتظار آن تیم خواهد بود و این امید در جامعه کاراته هم به وجودآمده که بهنام فر و کتیرایی بتوانند تیم ملی کاراته را که درچند سال اخیربافراز و نشیب های زیادی مواجه شده را به جایگاه اصلی اش برسانند.

به نظرمی رسد مسوولان فدراسیون کاراته باانتخاب مربیان جوان و قطع همکاری با مربیان سنتی، اشتباه خود در انتخاب ۵ مربی برای حضور در آسیایی را تا حدودی جبران کرده باشند و حالا باید در انتظار بود که بهنام فر و کتیرایی جواب اعتماد مسولان را بدهند.

‘مهران بهنام فر’پس از انتخاب شدن به عنوان مربی تیم ملی به ایرناگفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بهترین نتیجه را در جهانی پاریس کسب کرده و به ناکامی ها چند سال اخیر پایان دهیم.

وی افزود:قبل ازمسابقان جهانی در سه دوره مسابقه های لیگ جهانی شرکت خواهیم کردکه می تواندکمک شایانی به ماداشته باشد.موفقیت درلیگ جهانی روحیه نفرات ایران را برای حضوری خوب در فرانسه افزایش می دهد.

بهنام فر در مورد مسابقات انتخابی جمعه شب عنوان کرد : ۲۲ نفری که جواز حضور در اردو را به دست آوردند بهترین های ایران هستند و گمان می برم در رقابت های انتخابی به هیچ فردی اجحاف نشد.اما نفرات به دلیل دوری از تمرینات در آمادگی کاملی قرار نداشتند.

وی عنوان کرد: اردوی تیم ملی از امروز(شنبه) آغاز می شود و ما در نظر داریم دراردوی دوم درنفرات ریزش داشته باشیم تا با خیالی راحت تر کار را دنبال کنیم.

مربی تیم ملی درخصوص بازگشت’جاسم ویشگاهی’به این تیم اظهار داشت : ویشگاهی از بهترین های کاراته ایران است و در صورت رسیدن به شرایط ایده آل می تواند تا ۳ سال دیگر برای تیم ملی مفید باشد.

‘علیرضا کتیرایی’ دیگر مربی تیم ملی کاراته ایران نیز در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد:مسابقه های آسیایی آغاز راه کاراته ایران بود تا بتواند با برنامه ریزی و تلاش به جایگاه اصلی خود برسد.

وی درمورد سطح پایین مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: این مساله طبیعی بود و نمی توان در روز نخست از ورزشکاران انتظار بهترین مبارزه را داشت. در اردوی جدید نفرات را در زمان بیشتری در اختیار داریم. این مساله کمک خواهد کرد تا افکار خود را بهتر در تمرینات پیاده کنیم.

کتیرایی درپاسخ به این سوال که وی به همراه بهنام فر آغاز گر ورودمربیان جوان به کادر فنی تیم ملی هستند، عنوان کرد: مسوولان از اعتماد به مربیان جوان ضرری متحمل نشده اند و رشته های چون تکواندو، ووشو و کشتی که در سال های اخیر با مربیان جوان فعالیت کرده اند در شرایط خوبی قرار دارند.

وی افزود: باید انتظارات منطقی باشد و ابتدا ببینیم کاراته ایران کجا قرار دارد و چه هدفی را نشان گرفته است،چراکه در مدتی کم نمی توان همه چیز را شرایط مناسب رساند.

ورزشی**۳۷۸۳**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۰۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.