پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ با انجام عملیات ضداستقرار/پیام اخطار، یاس و ناامیدی برای متجاوزان

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ از پایان این رزمایش خبر داد و گفت: برای کشورهایی که فکر تخطی و تجاوز iبه ایران را دارند پیام اخطار و یاس و ناامیدی را برایشان داریم.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی امنیتی اعزامی باشگاه خبرنگاران iبه منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ امیر شاهرخ شهرام سخنگوی این رزمایش در نشست خبری ضمن عرض تسلیت iبه مناسبت ایام ماه محرم اظهار داشت: یکی از بارزترین عوامل تاثیرگذار در عملیات رزمی برگزاری رزمایش است تا اقتدار را با جلوه ویژه‌ای برای دشمن مشخص کند.

وی با اشاره iبه وسعت ۸۵۰ هزار کیلومتری منطقه رزمایش گفت: این رزمایش در ۸ استان کشور، مراکز و پادگان‌های انتظامی iبه مدت ۷ روز برگزار شد.

امیر شهرام همچنین اولین ماموریت پدافند هوایی را شناسایی هواپیماهای جاسوسی مهاجم عنوان و تصریح کرد: تعدادی از هواپیماهای کشور نارنجی (کشور مهاجم) توسط پدافند غیرعامل شناسایی و با اعمال تاکتیک‌های مختلف همگی آنها نابود شدند.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ مرحله اول رزمایش را موفقیت‌آمیز خواند و افزود:‌ مرحله دوم را رادارهای کشف و شناسایی، شبکه دیده‌بانی و بصری بر عهده داشتند که آماج حملات دشمن را کشف و شناسایی می کردند.

وی حملات شبانه‌روزی هواپیماهای دشمن را یکی از هدف‌های مهم این رزمایش خواند و گفت:‌ در این رزمایش سامانه الکترواپتیک برای اولین بار iبه اجرا گذاشته و موفق iبه کشف ۱۰۰ درصدی شد.

امیر شهرام با بیان اینکه سامانه راصد ۳۲ iبه خوبی اهداف را کشف کردند، مرحله درگیری و انهدام را مرحله سوم رزمایش خواند و اضافه کرد: مرحله دوم و سوم از پرحجم‌ترین مراحل این رزمایش بود که با محوریت پدافند هوایی iبه خوبی انجام ماموریت کردند.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ همچنین مهمترین مرحله رزمایش را مرحله سوم بیان کرد و گفت: در این مرحله حمله بسیار وسیع هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین را در محل‌های مختلف در کمتر از ۲ ساعت داشتیم که با هماهنگی همزمان نیروهای مسلح مرحله مقابله با این حملات iبه خوبی و بی‌نقص انجام شد.

وی همچنین تصریح کرد: در مرحله سوم رزمایش پهپادهای دشمن همگی سرنگون شدند.

امیر شهرام در ادامه با اشاره iبه ویژگی‌های منحصر iبه فرد سامانه موشکی S200 گفت: S200 برای تعداد کثیری از حملات هوایی پیش‌بینی شده است، تجهیزات S200 برای انهدام همزمان ۷ هواپیما طراحی شده که iبهینه‌سازی این سامانه موشکی را iبه جایی رساند که قابلیت کشف و شناسایی پهپادی با جثه بسیار کوچک را نیز دارد.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ همچنین تصریح کرد: S200 قادر است هواپیمای بسیار کوچک که در ارتفاع ۶۰ هزار پا پرواز می‌کند را مورد انهدام قرار دهد.

وی مرحله آخر رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ را مرحله ضداستقرار و تصریح کرد: این مرحله با فرمان پایان رزمایش توسط امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی صبح امروز ابلاغ شد که براساس خبرهای رسیده مرحله ضداستقرار نیز همانند مرحله استقرار با موفقیت iبه پایان رسید.

امیر شهرام سامانه موشکی یا زهرا(س) ۳، ارزیابی کارکنان و فرماندهان، امدادرسانی و بحث آتش‌نشانی اورژانس و پشتیبانی استانی را از دیگر دستاوردهای رزمایش دانست و افزود: در این رزمایش iبه همهی اهداف در لایحه‌های مختلف دست یافتیم.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ درباره پیام این رزمایش نیز گفت: پیامی که برای نیروها می‌توان بیان کرد پیام هماهنگی و همدلی و تحقق رسیدن iبه همهی آنچه که مد نظر بود است و در بحث کشورهای دوست و برادر پیام دوستی، صلح و امنیت پایدار را داریم.

وی اضافه کرد: امنیت پایدار در صورتی در منطقه وجود دارد که یک ایران اقتدار و امن داشته باشیم لذا برای کشورهایی که فکر تخطی و تجاوز و چنگ و دندان برای ایران را دارند پیام اخطار و یاس و ناامیدی را برای آنها داریم و آنها هم اقتدار ما را در این رزمایش iبه خوبی دیدند.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.