پایان رسمی بازیهای پارالمپیک لندن با مراسم ˈجشنواره شعله هاˈ

به گزارش ایرنا، ورزشکاران کشورهای مختلف جهان یکشنبه شب و پس از ۱۱ روز رقابت فشرده، به همراه دهها هزار تماشاگر مشتاق و صدها مهمان ویژه در ورزشگاه اصلی مسابقات پارالمپیک گردهم آمده اند تا مراسم اختتامیه این بازیها را که با عنوان ˈجشنواره شعله هاˈ برگزار می شود، از نزدیک شاهد باشند.

این مراسم پر زرق و برق ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی(ساعت ۲۴ به وقت تهران) آغاز شد و حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید.

لرد ˈسباستین کوˈ رییس کمیته برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک لندن همزمان با پایان این بازیها، گفت: مراسم اختتامیه، مراسمی برای جشن گرفتن و بزرگداشت مسابقات جذابی است که طی ۱۱ روز گذشته شاهد بودیم.

وی افزود: این مراسم همچنین به مثابه قدردانی از همه شرکت کنندگان در این بازیها و خداحافظی با ورزشکاران، مربیان، مسئولان و مهمانان ویژه بازیهای پارالمپیک است.

در مراسم اختتامیه بازیها، پس از رژه دسته جمعی تیم های شرکت کننده و پرچمداران آنان، پرچم بازیهای پارالمپیک که ۱۱ روز در ورزشگاه در اهتزاز بوده، طی مراسمی پایان آورده می شود تا تحویل شهردار شهر ˈریودوژانیروˈ میزبان بعدی این بازیها شود.

پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه پارالمپیک لندن،ˈرضا پیدایشˈ عضو تیم ملی والیبال نشسته کشورمان است.

رژه تیم ها در مراسم اختتامیه برعکس مراسم افتتاحیه به طور جداگانه و به ترتیب حروف الفبای انگلیسی نیست بلکه ابتدا پرچمداران تیم ها و سپس بقیه ورزشکاران برای نشان دادن دوستی و اتحاد خود، بطور دسته جمعی و در کنار یکدیگر وارد ورزشگاه می شوند.

سخنرانی رییس کمیته بین المللی پارالمپیک، رییس کمیته برگزاری مسابقات ۲۰۱۲ از دیگر بخش های رسمی مراسم امشب خواهد بود.

در پایان نیز مشعل بازیها خاموش خواهد شد.

مسئولان کمیته برگزاری بازیهای پارالمپیک لندن می گویند: در فواصل مراسم رسمی اختتامیه، ویژه برنامه های فرهنگی و هنری به اجرا در خواهد آمد که از جمله آنها نمایش سمبلیک گذر فصل ها و همچنین نمادهایی از دوران باستان و مدرن است.

اجرای برنامه های زنده موسیقی و آتش بازی و نور افشانی از دیگر بخش های این مراسم می باشد.

ˈکیم گاوینˈ کارگردان هنری و از مدیران برگزاری کنسرت های موسیقی در انگلیس مسئولیت طراحی و اجرای بخش های هنری و سرگرم کننده مراسم اختتامیه را برعهده دارد.

حدود چهار هزار و ۲۰۰ ورزشکار از ۱۶۴ کشور جهان در بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۲ رقابت کردند و بیش از ۱۵۰۰ مدال طلا، نقره و برنز میان ورزشکاران و تیم های برتر توزیع شد.

اروپام**۳۴۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.