پایان روز اول ثبت‌نام متقاضیان انتخابات شورای شهر/ ۱۵۵ نفر ثبت‌نام کننده در روز اول

۲۶فروردین۱۳،

فرماندار تهران گفت: در اولین روز از ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۵۵ نفر متقاضی نامزدی شورای شهر در شهرستان تهران شدند که ثبت‌نام ۳۶ نفر از آنان قطعی شد و مابقی هم برای تکمیل پرونده اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران، “عیسی فرهادی” فرماندار شهرستان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیات‌های اجرایی، بخش‌داری‌ها و شهرستان‌ها برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شده است، اظهار داشت: در تهران هم هیات اجرایی انتخابات تشکیل و از امروز صبح کار خود را آغاز کرد.  
 
فرماندار تهران ادامه داد: امروز اولین روز ثبت نام متقاضیان بود که به مدت یک هفته انجام می‌شود.  
 
وی با بیان اینکه امروز ۱۵۵ نفر متقاضی نامزدی کاندیداتوری شورای شهر شدند که از مجموع آنان ۳۶ نفر تکمیل پرونده ثبت‌نام‌شان قطعی شدند و مابقی نیز برای تکمیل پرونده اقدام کردند، افزود: تا پایان وقت اداری یکم اردیبشت‌ماه متقاضیان فرصت دارند که به فرمانداری‌ها و بخش داری‌ها مراجعه کنند.  
 
فرهادی تصریح کرد: مابقی امور انتخاباتی هم مطابق روزشماری که وزارت کشور اعلام کرده انجام خواهد شد و کاندیداهایی که ثبت‌نام می‌کنند اطلاعات آنان در پایان وقت اداری ارسال می‌شود تا در وقت قانونی تایید صلاحیت‌ها انجام شود.  
 
فرماندار تهران با بیان اینکه یک هفته مانده به ۲۴ خرداد زمان تبلیغات کاندیداهای شوراها است، گفت: اصل اساسی، انتخابات ریاست جمهوری است که از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و ثبت‌نام کاندیداها نیز در وزارت کشور خواهد بود اما انجام امور اجرایی و سایر فعالیت‌ها توسط فرمانداری صورت می‌گیرد.  
 
وی ادامه داد: تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۲۰ روز از اوایل خرداد ماه خواهد بود اما تبلیغات برای کاندیداهای انتخابات شوراها یک هفته است.  
 
فرهادی دربارهٔ افزایش تعداد کرسی‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: انتخابات تهران مطابق قانون تازه از ۱۵ نفر به ۳۱ نفر افزایش پیدا کرده و در سایر شهرها نیز براساس جمعیت تا سقف ۲۱ نفر در کلان‌شهرها و زیر ۲۱ در شهرهای کوچکتر و شوراهای سه نفره هم در روستاها خواهد بود.  
 
فرماندار تهران دربارهٔ میزان تحصیلات داوطلبین انتخابات شوراها نیز گفت:‌ برای روستاهای زیر ۲۰۰ نفر میزان سواد در حد خواندن و نوشتن است و برای بالای ۲۰۰ نفر دیپلم و در شهرهای تا ۲۰ هزار نفر فوق دیپلم و بالاتر از ۲۰ هزار نفر نیز لیسانس است.  

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.