پایان زورگیری های سریالی سارق مامورنما

مجرم سابقه داری که با یک دستگاه خودرو پیکان در خیابان های پایتخت پرسه می زد و تحت پوشش مامور از افراد اخاذی می کرد سرانجام از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگارحوادثممتازنیوز،در ساعت ۱۴:۰۰ شانزدهم مرداد امسال ، مأموران گشت انتظامی تهران بزرگ در اتوبان خلیج به توقف یک دستگاه خودرو پیکان سفید رنگ در کنار یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شدند ؛ مشکوک شدن مأموران به خودرو پیکان سفید رنگ از آن جهت بود که از حدود یک هفته پیش وقوع سرقت های تحت پوشش با استفاده از یک دستگاه خودرو پیکان سفید رنگ در محدوده جنوب و جنوب غرب تهران در سیستم جامع پلیس ثبت و به آنها اعلام شده بود .
با توقف خودرو گشت انتظامی ، راننده نیسان به محض مشاهده مأموران به آنها اظهار داشت که راننده پیکان ضمن معرفی خود به عنوان مأمور قصد اخاذی از وی را داشته که بلافاصله مأموران اقدام به دستگیری راننده پیکان به هویت “مسعود . الف” (۴۲ ساله) کردند .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور رئیس شعبه ۱۰۱ مجتمع قضایی کهریزک ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار  پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با انتقال متهم به پایگاه نهم بلافاصله کارآگاهان تیم مبارزه با زورگیری ، متهم را به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار مورد شناسایی قرار دادند ؛ برابر سوابق پایگاه نهم ، “مسعود . الف” یکی از مجرمان سابقه داری است که سال گذشته و در مورخه ۳۰/۰۵/۱۳۹۰ در خیابان جوانمرد قصاب ، با تهدید و اجبار و جعل عنوان مأمور قصد زورگیری داشته که توسط مأموران گشت کلانتری ۱۳۱ شهرری دستگیر و جهت انجام تحقیقات تخصصی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار آنها قرار گرفته بود .
کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به این پرونده ، با بررسی شکایت ها و پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پیکان سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته بودند ؛ با دعوت و مراجعه مالباختگان ، متهم توسط تعدادی از آنها مورد شناسایی قرار گرفت .
سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ” در ادامه تحقیقات ، تعدادی از مالباختگان مناطق “جنوب” و “جنوب شرق” تهران بویژه در “شهرری” و “دولت آباد” شناسایی و به پایگاه نهم پلیس آگاهی دعوت شدند ؛ لذا از سایر مالباختگان احتمالی که در طول چند ماه گذشته ، بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پیکان سفید رنگ مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه نمایند ” . /ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.