پایان ستاره سازی در کیهان

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک گروه بین المللی ازستاره شناسان می گویند که ۹۵ درصد از ستارگانی که در آینده آسمان شب را روشن خواهند کرد از پیش در کیهان iبه وجود آمده اند و در واقع ستاره سازی در کیهان iبه پایان رسیده است .

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ دیلی میل، محققان برای مطالعه رویه های ستاره سازی ازآغاز کیهان، از سه تلسکوپ ˈمادون قرمزیو.کی ˈ و ˈسوبارو ˈ که هر دوی آنها در هاوایی مستقر می باشند و تلسکوپ بسیار بزرگ ˈشیلی ˈ استفاده کردند.

آنها براین باورند که نیمی از همهی ستاره هایی که وجود دارند در فاصله وقتی میان ۹ و ۱۱ میلیارد سال پیش ایجاد شده اند و نیم دیگر در سال های پس از آن iبه وجود آمده اند.

 ˈدیوید سوبرالˈ از دانشگاه لیدن در هلند که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: ما در جهانی زندگی می کنیم که از ستارگان قدیمی احاطه شده است و کار ستاره سازی کیهان میلیارد ها سال پیش روی داده است.

از ۱۱ میلیارد سال پیش تولید ستاره در کیهان iبه طور مداوم در حال کاهش است. این عمل امروزه نسبت iبه نقطه اوج آن در ۱۱ میلیارد سال پیش ۳۰ برابر کمتر شده است.

به گفته محققان، ستاره هایی که اکنون در کیهان وجود دارند بیش از تعدادی می باشند که حقیقتا می توانیم ملاحظه کنیم زیرا بعضی از آنها بسیار دور می باشند.

منبع: ایرنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.