پایان شانزدهمین اجلاس عدم تعهد با سخنرانی احمدی نژاد/ تشکر رئیس جمهور از مردم تهران/تلاش ایران برای استقرار دبیرخانه موقت جنبش عدم تعهد

به گزارش خبرآنلاین، پیش از سخنام احمدی نژاد سند نهایی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها جمعه شب توسط رییسان جمهوری، نمایندگان و مقامات عالی رتبه سیاسی ۱۲۰ کشور عضو جنبش غیرمتعهدها به تصویب رسید. 
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس دوره ای جنبش غیرمتعهدها در آغاز مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از اعضا خواست نظر خود را درباره پیش نویس سند نهایی و نیز بیانیه های اجلاس سران اعلام کنند.

سپس رییسان جمهوری، نمایندگان و مقامات عالی رتبه سیاسی ۱۲۰ کشور جهان به اتفاق آرا ، سند نهایی اجلاس شانزدهم را تصویب کردند. 

رییس‌جمهور کشورمان، شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها را به لحاظ سطح و کیفیت مشارکت بی‌نظیر خواند.

احمدی نژاد در بخشی از سخنانش از مردم تهران برای مشارکت در برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهد صمیمانه تشکر کرد.
در ادامه گزیده ای از سخنان محمود احمدی‌نژاد در مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها می آید:

  • در سخنرانی افتتاحیه فراموش شد که از ایشان یاد شود و از این بابت از مردم اتیوپی عذرخواهی می‌کنم و به آنها بار دیگر تسلیت عرض می‌کنم و از شما می‌خواهم که برای شادی روح وی دعا کنید.
  • فصل مشترک سخنان و نظرات ارائه شده در اجلاس در ارتباط با ضرورت اصلاح مدیریت جهانی بود و همه بر ضرورت ایجاد یک تحول بنیادی در مدیریت جهانی و مناسبات آن تاکید داشتند. همه اعضا بر مشارکت همگانی در مدیریت جهانی براساس عدالت و محبت به عنوان پایه صلح پایدار تاکید کردند. اعضاء در سخنرانی‌های خود بر لزوم صیانت از کرامت انسانی، حقوق انسانی، ارزش‌های الهی و عدالت و پاکی تاکید داشتند. در این اجلاس همه اعضا بر لزوم ایستادگی و پافشاری بر اصول، توسعه دوستی‌ها، برابری،‌اخلاق، معنویت، مقابله با یکجانبه‌گرایی، توسعه‌طلبی و خودخواهی تاکید کردند. اعضا در این اجلاس بر پرهیز از تشدید درگیری‌ها و خشونت‌ها تاکید و بر لزوم حل مشکلات و چالش‌های بین‌المللی از طریق گفت‌وگو، منطق، عدالت و دوستی تاکید کردند.
  • همه دوستان در این اجلاس تاکید کردند که موفقیت جنبش از طریق همدلی، همکاری، برادری و تلاش مستمر براساس تفاهم و عدالت حاصل خواهد شد. همه دوستان تاکید کردند که باید مراقب دشمنان مشترک که به گونه‌ای دشمنان بشریت نیز هستند، باشیم؛ چراکه این دشمنان با تفرقه بین دولت‌ها و ملت‌ها تلاش می‌کنند که بر جهان تسلط پیدا کنند.
  • همه اعضا در این اجلاس بر ارتقای جایگاه جنبش و مقدمه‌سازی در جهت ایجاد ساختارهای لازم برای هم‌افزایی توان اعضا و دخالت مشترک و عمومی در مناسبات جهانی تاکید کردند که علی‌القاعده من با مشورت و همکاری شما باید تلاش‌های منسجمی را برای استقرار دبیرخانه موقت ساماندهی کنیم. موفقیت جنبش در همدلی و مشارکت شماست و من دست شما را برای ارتقاء سطح جنبش و مشارکت فعال در مدیریت جهانی بر اساس عدالت و ایجاد صلح پایدار و صیانت از حقوق ملت‌ها به گرمی می‌فشارم.
  • اسناد نهایی اجلاس سران به تصویب رسید. ما بدینوسیله پیام مهم سیاسی‌ای را برای مواجهه با چالش‌های فراروی صلح و امنیت به جامعه بین‌المللی مخابره کردیم که بر اساس تساوی احترام و کرامت انسانی و گفت‌وگوی متقابل، استوار است که این پیام دارای اهمیت بسیار است. ما باید عزم خود را برای تعمیر هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه میان ملت‌ها ایجاد کنیم. شک نداریم همکاری‌های میان ما این امکان را می‌دهد که بر تحولات بین‌المللی به نفع ملت‌ها تاثیر بیشتر داشته باشیم و من برای آینده جنبش نقش افتخارآمیزی را پیش‌بینی می‌کنم.
  • سران جنبش عدم تعهد در سخنرانی های خود همچنین بر ارتقاء جایگاه جنبش و مقدمه سازی جهت ایجاد ساختارهای لازم برای هم افزایی و دخالت در مناسبات جهان تاکید دارند.
  • بنده با مشورت و همکاری شما باید برای استقرار دبیرخانه موقت و ایجاد ساختارهای لازم تلاش کنم.
  • موفقیت جنبش در همدلی و مشارکت شماست و دست همه شما برای ارتقاء سطح جنبش و مشارکت فعال در مدیریت جهانی بر اساس صلح پایدار و صیانت از حقوق ملت ها را می فشارم.

    /۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.