پایان مشکلات هندبال با سرمربی خارجی!/ تیم ملی جهانی می‌شود؟

با استخدام مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی برای تیم ملی امید کسب مدال آسیا و جهانی شدن هندبال ایران تقویت شده است.

به گزارش ممتازنیوز، فدراسیون هندبال بلاخره بعد از گذشت بیش از ۱۵ ماه توانست با یک سرمربی خارجی درجه یک و صاحب نام در دنیا به توافق رسیده و قرارداد ببندد. مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی قرار است در مرداد به ایران بیاید تا با شناسایی هندبالیست‌های ایرانی ترکیب تیم ملی ایران را مشخص کرده و اردوهای تیم ملی برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شود.

هندبال ایران سال‌ها است که از سکوهای آسیا فاصله گرفته که علت آن را می‌توان مشکلات مدیریتی، جذب مربیان درجه دو یا سه خارجی، دور بودن لژیونرها و غیره دانست. 

تیم ملی هندبال ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ منامه بحرین به سرمربیگری رافائل کاستلو اسپانیایی توانست در رده سوم بایستد و برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را کسب کند اما بعد از آن از سکوهای آسیا فاصله گرفت. به طوری که تیم ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ منامه بحرین به سرمربیگری اسماعیلاجیچ در رده پنجم، در قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ کره با هدایت ماچک در رده پنجم و در قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ کویت به سرمربیگری علیرضا حبیبی در رده ششم آسیا ایستاد.

علیرضا پاکدل و کمیته فنی بعد از ششمی ایران در کویت به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به سکوهای آسیا باید از یک مربی درجه یک بهره گرفت که البته جذب سرمربی خارجی در شرایط شیوع کرونا کار آسانی نبود و ماه‌ها طول کشید.

اکنون اکثر کارشناسان هندبال و ملی‌پوشان با توجه به کارنامه درخشان مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی معتقدند تیم ملی هندبال ایران در قهرمانی آسیا می‌تواند روی سکو رفته و جهانی شود. البته باید دید که فدراسیون هندبال با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ایران می‌تواند انتظارات مربی درجه یک اسپانیایی را در راه آماده‌سازی تیم ملی مهیا کند.

از طرفی دیگر تیم ملی هندبال ایران بیش از ۱۳ لژیونر دارد که باید دید باشگاه‌های شان به آنها اجازه حضور در اردوهای تیم ملی و مسابقات را می‌دهند یا این سرمربی خارجی باید از بازیکنان داخلی در مسابقات آسیایی استفاده کند.

مسابقات قهرمانی آسیا قرار است بهمن به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شود و تا این مسابقات حدود ۶ ماه دیگر زمان باقی است. امید است تیم ملی ایران با هدایت سرمربی اسپانیایی بتواند روی سکو رفته و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.