پایان کار جودوی ایران در تورنمنت گرجستان با یک برنز

۱۶ام بهمن ،

jodu.jpg

تورنمنت جودو گرجستان با کسب یک مدال برنز، یک مقام پنجمی و یک مقام هفتمی توسط نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تورنمنت با حضور ۱۸۷ جودوکار از ۲۰ کشور به مدت دو روز در تفلیس برگزار شد که در پایان تیم پنج نفره ایران به یک مدال برنز توسط جواد محجوب ، یک مقام پنجمی توسط امیر قاسمی‌نژاد، یک مقام هفتمی توسط الیاس علی اکبری دست یافت که این نتایج قطعا می توانست بهتر باشد و سبب آن هم اجتناب نمایندگان ایران از رویارویی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس بود.

رژیم اشغالگر قدس با ۱۳ جودوکار در این تورنمنت حاضر بود که سه نفر از آنها موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند. در وزن ۷۳ – کیلوگرم که الیاس علی اکبری حضور داشت و به مقام هفتمی رسید، سه نماینده این کشور حضور داشتند که یک نفر از آنها قهرمان شد.

علی اکبری در دور اول نماینده قزاقستان و در دور دوم نماینده گرجستان را شکست داد. در مرحله بعد با نماینده آذربایجان روبرو شد و با توجه به این که می دانست در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد باید با نماینده رژیم اشغالگر قدس روبرو شود، به این حریف آذربایجانی باخت و به مقام هفتم دست یافت.

در وزن ۸۱ – کیلوگرم امیر قاسمی نژاد در دور اول نماینده گرجستان و در دور دوم نماینده رومانی را شکست داد. در دور سوم می‌دانست که اگر پیروز شود احتمال رویارویی‌اش با حریف رژیم اشغالگر قدس بسیار است به همین سبب به این حریف ژاپنی باخت تا به گروه بازنده‌ها برود. در آن گروه هم نماینده مجار را از پیش‌رو برداشت، اما از شانس بدش حریف اسرائیلی در دور قبل از راه یابی به فینال باز مانده بود و قاسمی نژاد برای کسب مدال برنز باید دوباره با این حریف رژیم غاصب روبرو می‌شد، به همین سبب در پایان مبارزه با حریف مجار به سبب آسیب دیدگی‌ شدید توسط اورژانس رقابت‌ها به بیمارستان منتقل شد و به مقام پنجمی قناعت کرد و قطعا این مقام می توانست بهتر باشد.

در وزن ۱۰۰ – کیلوگرم جواد محجوب در دور اول استراحت کرد، در دور دوم نماینده گرجستان و در دور سوم نماینده روسیه را شکست داد. در جمع چهار نفر پایانی یک نماینده رژیم اشغالگر قدس حضور داشت و محجوب در صورت پیروزی بر حریف احتمال رویارویی‌اش با این جودوکار بسیار بود، به همین سبب به نماینده گرجستان باخت و به گروه بازنده‌ها رفت. در این گروه هم نماینده مجارستان را شکست داد و برنز گرفت. ورزشکار رژیم اشغالگر قدس که محجوب تلاش می‌کرد با او روبرو نشود در این وزن قهرمان شد.

در وزن ۹۰ – کیلوگرم ایران دو نماینده داشت، علی محمدنیا در همان دور اول به نماینده انگلیس باخت و حذف شد، محمد جمالی پس از پیروزی برابر نماینده بلاروس به جودوکار آذربایجان باخت و حذف شد. در این وزن هم یک نماینده رژیم اشغالگر قدس حاضر بود.

با نگاهی اجمالی به اوزانی که نمایندگان ایران در آن حضور داشتند می بینیم که مقام‌های کسب شده می‌توانست بهتر باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.