پایان کنفرانس بدون نتیجه “دوستان سوریه”

۱۰م اسفند ،

aljazeera-90.jpeg

کنفرانس دوستان سوریه که در رم برگزار شد بدون هیچ نتیجه‌ خاصی پایان یافت و حتی دولت آمریکا تنها به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مخالفان تعهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در کنفرانس خبری مشترک خود با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان کنفرانس به اصطلاح دوستان سوریه با این ادعا که “انقلاب سوریه، انقلابی مسالمت آمیز است”، عنوان داشت: باید جامعه جهانی نظام سوریه را ملزم کند که گذرگاه‌های امن برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه ایجاد کند.

وی افزود: تمام مناطق سوریه شاهد ویرانی گسترده است و شهر حلب در مقایسه با مناطق دیگر بیشترین نیاز را به کمک‌های انسانی دارد.

وی همچنین وحدت سوریه را خط قرمزی خواند که نباید از آن تجاوز کرد و گفت: نسبت به هرگونه تلاشی در جهت تقسیم سوریه اخطار می‌دهیم و هرگز از این امر نخواهیم گذشت.

الخطیب دادن حق کامل به ملت سوریه برای دفاع از خود را امری ضروری دانست و گفت: ما خواهان ارائه سلاح‌های خاص به مخالفان هستیم تا بتوانند از خود دفاع کنند.

وی همچنین توقف حمایت‌های تسلیحاتی از نظام سوریه را خواستار شد و بر تمدید اقامت سوری‌ها در کشورهای مختلف به منظور حفظ جانشان تاکید کرد و از کشورهای همجوار خواست در جهت اسکان و حمایت انسانی به آوارگان سوری تلاش بیشتری کنند.

جان کری نیز در این کنفرانس عنوان داشت که آمریکا ۶۰ میلیون دلار را به عنوان کمک مالی به مخالفان سوریه ارائه خواهد کرد و این کمک تقدیم هیات ائتلاف مخالفان خواهد شد.

کری گفت: حمایت‌های پزشکی، غذایی و انسانی خود را به مخالفان سوریه افزایش خواهیم داد و هرگز اقدام به ارائه کمک‌های نظامی به آنها نخواهیم کرد.

سایت النشره نیز گزارش داد که کنفرانس رم به ارائه بیشتر حمایت سیاسی و مالی از ائتلاف ملی مخالفان سوری متعهد شد. این کنفرانس در بیانیه‌ای بمباران مناطق مسکونی را جرایم ضد انسانی خواند. در این کنفرانس بر لزوم تغییر توازن قوا بین دو طرف در سوریه تاکید شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.