پایان یک ماه جست‌وجو برای یافتن هواپیمای گمشده

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
بعد از گذشت یک‌ماه اجساد دو خلبان هواپیمای آموزشی توسط یک چوپان در بالای درختی در روستای سرولات چابکسر پیدا شد و معمای ناپدید شدن آنها را فاش کرد.

صبح ۲۹تیر‌ماه امسال، خلبان حسین دادگر به همراه یکی از دوستانش به نام سیدابوالفضل حسینی سوار بر هواپیمای فوق‌سبک خود شد و فرودگاه آزادی اشتهارد را به مقصد رامسر ترک کرد. همراه با آنها یک هواپیمای فوق سبک نیز همزمان از باند فرودگاه برخاست و هر دو هواپیمای سبک، راهی رامسر شدند. ساعت حدود۱۱:۳۰بود که این دو هواپیما با عبور از کوه‌های الموت به جنگل‌های رامسر رسیدند.

خلبان دادگر از خلبان هواپیمای آموزشی خواست ابتدا او فرود بیاید و گفت که وی نیز از طریق مسیر ساحل خود را به فرودگاه می‌رساند اما این آخرین مکالمه‌ای بود که بین خلبان‌های هر دو هواپیما رد و بدل شد چرا که همزمان با فرود هواپیمای آموزشی در فرودگاه، هواپیمای دیگر از صفحه رادار محو و ناپدید شد. با ناپدید شدن هواپیمای فوق‌سبک، جست‌وجوهای گسترده هوایی، زمینی و دریایی از سوی امدادگران هلال احمر استان گیلان و مازندران برای یافتن محل سقوط آن آغاز شد.

جست‌وجوهایی که با حضور بیش از ۸۰۰جست‌وجوگر، در مناطق جنگلی و صعب العبور شروع شد و اگرچه چندین روز به طول انجامید اما در این مدت هیچ ردی از هواپیمای سقوط کرده پیدا نشد. در جریان این جست‌وجوها حتی از هواپیمای بدون سرنشین ارتش، سگ‌های زنده یاب و بالگردها نیز استفاده شد ولی تجسس‌ها نتیجه‌ای نداشت تا اینکه بعد از گذشت یک‌ماه از ناپدیدشدن هواپیما، ظهر شنبه در ارتفاعات گزنکش منطقه جنگلی روستای سرولات هواپیما بالای درخت بزرگی پیدا شد.

حسین درخشان مدیر روابط عمومی هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: ظهر شنبه یک چوپان به همراه گله‌اش در روستای سرولات چابکسر در حال عبور بود که متوجه بوی تعفن شدیدی شد. وی بعد از جست و جو لاشه هواپیما را بالای شاخ و برگ یک درخت بزرگ دید و فورا امدادگران را در جریان قرار داد.

وی افزود: با تماس این چوپان تیمی از امدادگران هلال احمر رودسر راهی منطقه صعب العبور جنگلی شدند و اجساد دو خلبان را که داخل هواپیمای فوق سبک بودند بیرون کشیدند. بررسی‌ها نشان داد که هواپیما هنگام سقوط با درخت برخورد کرده و دو خلبان نیز در جریان این حادثه به کام مرگ رفته‌اند. حسین درخشان افزود: اجساد خلبانان نیز در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.