پایبندی دولت به عدالت به مراتب بیشتر از سال ۸۴ است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر محمود احمدی‌نژاد پنجشنبه شب در دیدار نمایندگان تشکلهای علمی و فرهنگی دانشجویی کشور که بیش از سه ساعت به طول انجامید، ضمن ابراز خرسندی از اینکه روحیه آرمانی و عشق به ارزشهای الهی در جوانان دانشگاهی کشور در نقطه اوج است، گفت: امروز از صحبت‌ها و نطق دانشجویان متوجه شدم که شعارها، مطالبات، آرمان‌ها و احساس مسئولیت های جوانان انقلابی ایران عمیق تر و پرشورتر از گذشته ساری و جاری است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه، رای و نظر در کشور وجود دارد، اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که با هم کشور را جلو برده و اداره کنیم، اظهار داشت: یکی از شعارهای اصلی دولت اتکا به توده های مردم و توجه به آنان و ارتباط وسیع با بدنه اجتماعی بود، که امروز نه تنها این ارتباط وسیع کاهش نیافته بلکه بنده به عنوان رییس جمهور در هر هفته حداقل ۴ جلسه با اقشار مختلف مردم دارم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه روزانه ۳۰ هزار نامه مردمی به نهاد ریاست جمهوری می رسد و از این میان در زمان‌های مشخص بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نامه را شخصاً مورد رسیدگی قرار می‌دهم، تصریح کرد: امروز ارتباط دولت با بدنه اجتماعی مردم در حداکثر سطح خود قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که رسیدگی به مسائل و درخواستهای مردم در حد کمال و سطح مطلوب رسیده است، اما تمام تلاش دولت در حداکثر کردن این ارتباط و رفع مشکلات مردم است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه عدالت‌گرایی از دیگر شعارهای دولتهای نهم و دهم بوده و تمام برنامه‌های دولت تاکنون در جهت اجرا و اقامه عدالت بوده است، خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا به آرمان عدالت وفادار بوده و امروز نیز بر آن وفادار است و اگر در برخی مواقع روی موضوعی ایستادگی می‌کند و از کسانی دفاع می‌نماید، به خاطر سوگندی است که برای دفاع از عدالت و حق خورده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تولید و سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف تقریبا رشدی جهشی داشته است، اظهار داشت: در بخش بانکی دولت سعی کرده تا بیشترین توسعه منابع را داشته باشد و حجم وسیعی از بنگاه‌های اقتصادی نیز در زمان این دولت شکل گرفته است، اما این به معنای آن نیست که به طور مطلق هیچ کس از این قانون جلو نزده و از خطوط قرمز عبور نکرده است.

رییس جمهور در پاسخ به انتقادهایی که در خصوص نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور مطرح می‌شود، گفت: اجرای اصل ۴۴ به عنوان قانون به دولت تکلیف شده و دولت نیز مکلف به اجرای قانون است. در این زمینه نیز دولت تمام تلاش خود را به کار بست تا اجرای این قانون در جهت اجرای عدالت باشد، به گونه‌ای که سهم وسیعی موضوع این قانون، به سهام عدالت اختصاص داده شد.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید انقلاب و منافع ملی را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: ایستادن در خط مستقیم الهی همانند راه رفتن روی لبه تیغ و شمشیر است و تصور اینکه حفظ نظام و انقلاب کار ساده‌ای است، اندیشه‌ای غلط و نابخشودنی است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: در حقیقت دولت بخاطر پایبندی به عدالت مورد هجمه داخلی و خارجی است، اما با وجود همه این فشارها با تمام وجود در کنار مردم و در خدمت آنهاست.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز دولت به دلایل مختلف سکوت اختیار کرده است، اما این به معنای آن نیست که پاسخی برای اتهامات نداشته و یا قبول کرده که در برابر اتهامات مقصر است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تعهد دولت به عدالت، پاکی و پاکدستی بوده است، اظهار داشت: در جریاناتی که طی سال‌های اخیر علیه دولت ایجاد شد، هیچ کس نتوانست اثبات کند که دولت به اندازه یک ریال از پاکدستی فاصله گرفته است؛ البته هیچ‌کس کامل و مطلق نیست و قطعاً ضعف‌هایی در بسیاری از امور، از جمله تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، اما این ضعف آنگونه نیست که مطرح می‌شود و اینکه دولت را به سوءاستفاده و حمایت از سوءاستفاده‌کنندگان متهم می‌کنند، هرگز صحیح نیست.

رییس جمهور ادامه داد: اگر پسر بنده نیز اقدامی خلاف انجام داده و قدمی کج بردارد، با او شدیدتر از کسانی که تخلفات میلیاردی کرده‌اند، برخورد خواهم کرد.

دکتر احمدی‌نژاد آزادی را از دیگر ارزش‌هایی دانست که در شعارهای انقلاب و صدر آرمانهای ملت ایران قرار داشته و دولت نیز احیای آن را در دستور کار خود قرار داده است و تصریح کرد: دولت پای آزادی ملت ایستاده است، اما متاسفانه عده‌ای از خط قرمز‌های اخلاقی عبور کرده و شرایط به گونه‌ای شده است که عده‌ای هر حرفی که می خواهند علیه دولت می‌زنند و در برابر آن نیز مصونیت دارند و این سوءاستفاده از آزادی است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام زیباترین هدیه خدا به بشر بوده و توحید، حق، عدالت و کرامت انسان‌ها بالاترین ارزش‌ها هستند، گفت: علاوه بر دولت بسیاری از نهادها و ارگان‌های دیگر متکفل فرهنگ در کشور هستند.

۱۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۷۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.