انتقال پایتخت از تهران | زلزله در تهران کل کشور را قفل می کند

در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر ، یک کشور قفل می شود، اما در صورت انتقال پایتخت از تهران، کاهش چشمگیر تلقات در زمان زلزله را شاهد هستیم.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/12/c21164b48070fcb81c23fb95003a61f6.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، محسن کمالیان، استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر یک کشور قفل می شود، انتقال پایتخت از تهران در کنار کاهش توسعه تهران، از شدت تلفات در زمان زلزله کاهش چشمگیری پیدا می کند.

فواید انتقال پایتخت از تهران

وی افزود: شهر تهران در کنار توسعه روز افزون انواع آلودگی های صوتی، هوا و آب را دارد ولی در صورت انتقال پایتخت از تهران محرومیت شهرستان ها کاهش یافته و سرعت رشد جمعیت در شهرهای دیگر افزایش می یابد.

این استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: شهر تهران در سالیان قبل با خطرهای طبیعی بسیاری از جمله سیل رو برو است اما وقوع زلزله، غیر از تهران، کل کشور را فلج می کند.

کمالیان یاد آور شد: کشورهای کانادا، پاکستان و هند نسبت به تغییز پایتخت سیاسی – اقتصادی خود اقدام کردند و نتیجه مطلوبی هم نصیب آنها شد.

استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: شهر تهران بین گسل های شمال و جنوب محاصره شده است و با هر تحریک گسل، امکان وقوع زلزله وجود دارد

ناطقی الهی استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در رابطه با اینکه اگر در پایتخت زلزله ۷.۲ ریشتری بیاید چه اتفاقی می‌افتد گفت: تصور مهندسی من این است که بزرگترین فاجعه ۳ قرن گذشته در تهران رخ می‌دهد.

در یک سخنرانی هم گفتم شاید بزرگنمایی هم کرده باشم ولی گفتم باید مثل چرنوبیل ماشین‌های بتون اینجا را مسدود کنند، اگر پارامترهایی که نگرانشان هستیم با این ساخت و سازی که داریم، با این شریان‌های حیاتی، با این توان مدیریت از نظر من فاتحه تهران باید خوانده شود. بارها بر اساس مطالعاتی کردم گفته‌ام که مثل چرنوویل باید کامیون‌های بتن را آورد و تمام شهر را با بتن پر کرد.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.