پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی با هدف شکستن انحصار اطلاعات راه اندازی شده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، ‘هدایت الله بهبودی ‘عصر امروز در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی که در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت : نیروهای جوان و متعهد حوزه هنری در راه اندازی آن نقش مهمی بر عهده داشته اند و تلاش کرده ایم بیش از اینکه ظاهر کار برایمان مهم باشد به محتوا کار توجه کنیم.

وی به وضعیت نامناسب تاریخ نگاری در کشور اشاره کرد و افزود : آنچه که امروز اتفاق افتاده افق تازه ای است که در پیش رویمان گشوده شده است.

به گفته مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری ، در روزهای آتی و تا پایان امسال ۴۵۰ هزار برگ سند مرتبط با انقلاب اسلامی از سوی این پایگاه منتشر خواهد شد.

بهبودی در مورد ضرورت انتشار این اسناد گفت : ما این اسناد را دارایی شخصی نمی دانیم و تلاش داریم آنها را منتشر کنیم .

در ادامه این برنامه ‘فرهاد حسنی گوهرزاد ‘ از اساتید علوم ارتباطات و رسانه گفت : راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی مسوولیت متصدیان آن را سنگین تر می کند و باید اطلاعات آن با توجه به نیاز مخاطبان به روز شود.

وی در ادامه به این مساله که دنیای امروز به واسطه گسترش جامعه‌ اطلاعاتی کوچک می‌شود اشاره کرد و گفت : اطلاعات روزبه روز در حال گسترش است و مرز‌های جغرافیایی از میان می‌رود ، این موضوع برای کشور در حال توسعه ما نگران کننده است. سرعت پیشرفت کشور در این زمینه کم است ، رشد و توسعه باید به موازات یکدیگر صورت گیرد.

این استاد ارتباطات گفت : امروز کاربری که در دنیای الکترونیک و دیجیتال نتواند ارتباط برقرار کند به مرور زمان حذف خواهد شد. فعالیت‌های همه افراد وابسته به سواد رسانه‌ای و ابزار الکترونیک است.

وی با بیان اینکه ضریب تلفن همراه در کشور و ضریب نفوذ اینترنت در کشور پایین است، افزود : ما از دو کشور کره و هند که توسعه خود را همزمان با ایران آغاز کرده اند، عقب هستیم .

این مدرس ارتباطات در ادامه با تاکید بر اینکه هر ایرانی باید خود را عضوی از یک سازمان بداند افزود : با اتحاد می توان به پیشرفت کارها کمک کرد.

وی به روز کردن اطلاعات سازمان ها و نهاد ها را ضروری عنوان کرد و افزود : در عرصه رقابت اگر سازمان ها و افراد نتوانند اطلاعات خود را متناسب با نیاز جامعه به روز کنند به طور یقین از صحنه حذف خواهند شد.

این استاد علوم ارتباطات در ادامه با تقسیم بندی دانش اطلاعات به دو بخش داده و اطلاعات گفت: تفاوتی بین این دو وجود دارد ، اطلاعات به آدمی تحلیل و شناخت می دهد، اما داده خام است و نیاز به پروراندن دارد.

در پایان این برنامه ، پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری و حجت السلام دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری و مقاومت و هدایت الله بهبودی مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی افتتاح شد.

این پایگاه به نشانی www.22bahman.ir قابل دسترسی برای مخاطبان است .

فراهنگ **۱۶۳۰**۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۳۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.