پاییز، فصل آلرژی ها

فروردین ۱۴۰۳

هر فصلی آلرژی خاصی برای اشخاص ایجاد می کند. درختان و گیاهان در فصول مختلف گرده افشانی می کنند و در پاییز معمولا گرده افشانی توسط درختچه ها و درختان کوچک رخ می دهد.

حسام الدین نبوی زاده، متخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در پاییز بیش ترین حساسیت از سوی حشراتی مانند سوسک و بعضی از کپک ها است که درخانه ها وجود دارند که اشخاص باید از این نوع حساسیت ها دوری کرده و با آن ها تماس نداشته باشند. 

وی افزود: همچنین اشخاص تا حد امکان از جاروهای دستی برای تمیز کردن قالی اجتناب کنند چون این نوع جاروها سبب پراکنده شدن مواد حساسیت زا می شوند ولی جارو برقی حالت مکش دارد که استفاده از آن تشدید آلرژی برای اشخاص را در پی ندارد. 

نبوی زاده خاطر نشان کرد: پاییز فصلی است که برای کسانی که آلرژی و حساسیت های فصلی دارند آمپول آنفولانزا تجویز می گردد که این آمپول در اواخر شهریور ماه و اول پاییز مورد استفاده قرار می گیرد. 

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از انواع آلرژی ها اول باید نوع حساسیت فرد بوسیله ی تست های پوستی و آزمایش های خونی مشخص شود و فرد از این حساسیت ها دوری کرده و تماس نداشته باشد. 

نبوی زاده با بیان اینکه استفاده از ماسک نباید دائمی باشد افزود: این ماسک ها علاوه بر اینکه جلوی ورود مواد حساسیت زا را نمی گیرند بلکه محلی می شوند که گرده های درختان روی آن انباشته شده و به سبب نزدیکی با دهان فرد، آلرژی وی را تشدید کنند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.