پاییز بهار جشنواره‌های سینمایی می‌شود

سینمای ایران نیمه دوم سال را چگونه آغاز می‌کند/

سینماپرس-گروه سینما/ جشنواره های سینمایی هر ساله با آغاز فصل پاییز شروع می شود و سینمای ایران در بخش های مختلف تب و تاب تازه ای به خود می گیرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فصل پاییز فصل آغاز جشنواره های سینمایی در کشور بوده و نزدیک به چهار جشنواره مختلف سینمایی در بخش های مختلف، تنها در طول کمتر ۲ ماه در تهران و دو شهر اصفهان و مشهد برگزار می شود. جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشنواره فیلم حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم رویش چهار جشنواره ایی است که هر سال در فصل پاییز برگزار می شود.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان امسال ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه در استان اصفهان زادگاه اصلی این جشنواره برگزار خواهد شد. جشنواره کودک در طول ۲۵ دوره گذشته خود، ۱۴ دوره در اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۴ دوره در همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

البته علاوه بر مکان های مختلف، طی این سال ها زمان های مختلفی نیز برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده بود. به گونه ای که جشنواره کودک ۱۲ دوره در مهر ماه، ۶ دوره در بهمن ماه، ۳ دوره در آبان ماه و در اردیبهشت، تیر، مرداد و شهریور ماه یک دوره برگزار شده است.

برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بهانه ای شده تا طی سال های گذشته به تولید فیلم کودک و نوجوان در کشور توجه شود، هرچند بحث اکران این گروه از فیلم ها بعد از پایان جشنواره معمولا در هاله ای از ابهام باقی می ماند. سال گذشته این جشنواره از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه در شهر اصفهان برگزار شد و ترلان پروانه برای بازی در فیلم آهوی پیشونی سفید به عنوان بهترین بازیگر این دوره از جشنواره انتخاب شد. همچنین پیام اریس در بخش بازیگران پسر برای بازی در فیلم باد و مه انتخاب شد. فیلم رویا سینما به کارگردانی علی شاه حاتمی نیز به عنوان بهترین فیلم این دوره انتخاب شد.

جشنواره بین المللی سینما حقیقت

جشنواره بین المللی سینما حقیقت یکی دیگر از جشنواره هایی است که به تازگی و طی ۵ سال گذشته در تهران برگزار شده و توانسته جایگاه خوبی را بین مستندسازان داخلی و خارجی بدست آورد. این جشنواره قرار است با شعار حقیقت، تامین عدالت برگزار شود. این جشنواره از ۱۳ تا ۱۹ آبان ماه در تهران برگزار شده و براساس اطلاع رسانی ستاد جشنواره تا امروز نزدیک به ۶۰۰ اثر برای حضور در جشنواره به دبیرخانه ارائه شده است، همچنین ۱۷۰ میلیون تومان جایزه نقدی به منتخبین بخش مسابقه ملی و مسابقه بین الملل اهداء خواهد شد.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز به دبیری هاشم میرزاخانی از ۱۰ تا ۱۶ مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد. تا امروز ۲۹ فیلم از ۱۷ کشور به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته است. این جشنواره توانسته جایگاه مناسبی را بین جشنواره های بین المللی فیلم کوتاه در دنیا پیدا کند و جزو جشنواره های معتبر در جهان به شمار می رود.

جشنواره فیلم کوتاه رویش

هشتمین جشنواره فیلم کوتاه رویش با موضوع دینی یکی دیگر از جشنواره هایی است که در فصل پاییز برگزار می شود. این جشنواره از ۹ تا ۱۳ آبان ماه در شهر مشهد برگزار خواهد شد. در این جشنواره معمولا فیلم هایی که با موضوع دینی شده شرکت می کنند.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۴۲۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.