پای اولین درد دل حزن انگیز ابوالفضل پورعرب پس از بهبودی

۱۱م آذر ،

باشگاه خبرنگاران جوان: دل پردردی دارد! و کوله باری از گلایه! وقتی با سوز و گداز حرف می زند باور نمی کنی که این آقا همان هنرمند جوان دهه ۷۰ سینمای ایران است که نامش بر سر زبان ها بود، همان تازه داماد فیلم «عروس»، فرمانده فیلم های مردی از جنس بلور و مردی شبیه باران، عادل فیلم «نرگس» و… ابوالفضل پورعرب طی سال ها فعالیت در سینما به نقش های مختلف جان بخشید و در ذهن ها ماندگار شد. او به سبب بیماری بسیار ضعیف شده است اما «پورعرب» هم چنان برای ما «پورعرب» است؛ همان سوپراستار دهه ۷۰ با کوله باری از تجربه.

وقتی مشغول بازی در فیلم تلویزیونی «جاودانگی» در بجنورد بود با او تماس می گیرم تا به دیدارش بروم اما چون لوکیشن ضبط فیلم داخل زندان بود، اجازه ورودم به آن جا داده نشد، بنابراین قرار این دیدار را به پایان بازی اش موکول کردم.

عصر روز پایانی بازی اش در باباامان بجنورد به همراه چند نفر از همکاران با او دیدار کردیم و زمینه این گفت و گو هم برایم فراهم شد. آن قدر مهربان و صمیمی بود که از هر بابی سخن گفتیم. گفت و گوی خراسان را با این بازیگر با تجربه سینما و تلویزیون در ادامه می خوانید.

در آغاز این گفت و گو می خواهم از حال و هوای «ابوالفضل پورعرب» دهه ۷۰ که ستاره سینمای ایران بود بپرسم.

** حال عمومی ام بد نیست، اما هنوز ناخوش احوالم و اگر بازی در فیلم «جاودانگی» را پذیرفتم فقط به دلیل دوستی دیرینه ام با «محسن توکلی» کارگردان فیلم است. این نکته را هم بگویم که در مجموع فضای کلی هنر و سینما خوشایند نیست. در دیداری که وزیر ارشاد با صنوف مختلف داشت، مشکلات را مطرح کردیم. ضمن این که معتقدم انحلال خانه سینما یکی از بهترین کارهایی است که وزارت ارشاد انجام داد.

یعنی از انحلال خانه سینما رضایت دارید؟

** بله، به هر صورت فضای خوبی نداشت. هر کس که می خواست وارد سینما شود از کانال خیابان انتخاب می شد نه خانه سینما! انجمن بازیگران آن ها را انتخاب نمی کردند، اکنون ۵ سال است که عضو خانه سینمای سابق نیستم. در کل فضا و بازی در سینما سخت شده است.

چه طور شد در دهه ۷۰ که ورود به عرصه بازیگری مشکل بود و به راحتی نمی شد ستاره شد به ستاره سینمای ایران تبدیل شدید؟

** هیچ وقت فکر نمی کنم ستاره سینما شدم، چون سینما ستاره ای ندارد؛ در واقع سینما هیچ ارزشی ندارد که ستاره ای داشته باشد. جایی که به راحتی خیلی ها پول می دهند و در آن بازی می کنند یا آن شخصی که بدون گذراندن دوره بازیگری و تحصیل در این رشته بازی می کند. به بازیگرانی که در این رشته تحصیل کرده و تئاتر خوانده اند کار نمی دهند. بنابراین بازی در سینما عشق و انگیزه ای ندارد و خیلی خوشحالم که در آن کمتر حضور دارم.

پس خودتان چگونه وارد سینما شدید؟

** من در این رشته تحصیل کردم و در تئاتر بازی می کردم. روزی آقای «بهروز افخمی» به تئاتر شهر آمد و من را برای بازی در فیلم «عروس» انتخاب کرد. البته آن مقطع تصور می کرد من به هیچ عنوان سینما را نمی شناسم البته من برای بازی خودم سخن نمی گویم بلکه راجع به آدم هایی صحبت می کنم که خیلی به گردن این سینما حق دارند.

به طور مثال چه کسانی؟

** آدم هایی که سوخته اند و دیگر در سینما نیستند. خیلی ها زحمت کشیده اند و دیگر نیستند. من، «اکبر عبدی» و «خسرو شکیبایی» و امثال این دوستان سال ها نقش اصلی را در فیلم ها بازی کردیم. متأسفانه عده ای دیگر در سینما نیستند، داستان این است که عده ای در این رشته تحصیل کرده اند و اکنون دارند آواز می خوانند! نمی دانم یعنی چه. خیلی بد است که ما در این شرایط هستیم.

در دهه ۷۰ چهره ای محبوب و مشهور بودید. داشتم به این فکر می کردم که شاید برخی اتفاق ها در زندگی یک هنرمند سبب می شود که از مسیر اصلی اش دور شود، چون در برنامه «هفت» گفتید که درگذشت خواهرتان شوکی به شما وارد کرد و وقفه ای طولانی در فعالیت شما ایجاد کرد.

** من وقتی بازی در فیلم «قرمز» را نپذیرفتم به «فریدون جیرانی» برخورد و ۵ سال دربارهٔ ام مطلبی در هفته نامه خودش منتشر نکرد، اما کناره گیری ام ربطی به حاشیه ندارد. من مبتلا به سرطان ریه شدم. سال ها پیش که در فیلم «بهشت پنهان» در پاریس بازی می کردم ضربه ای به من خورد که ۲ روز در بیمارستان بستری بودم و بعد از پایان فیلم به تهران آمدم و بیماری ام را پیگیری نکردم تا این که در مجموعه «وضعیت سفید» حالم بد شد و ۱۱ روز در کما بودم و جراحی داشتم. این نکته را هم بگویم که سوپراستار نبودم که کناره گیری کنم.

قبول دارید که عده ای به عشق «ابوالفضل پورعرب» به سینما می رفتند و عکس شما روی جلد مجله ها و بیلبورد بر فروش گیشه تأثیر داشت؟

** من خودم را باور نداشتم، چون هیچ زمان خودم را درگیر این مسائل در زندگی ام نکردم و نخواستم مغرور شوم. وقتی انسانی تغییر می کند، علامت خطری است و باید خیلی از لحاظ آسیب های اجتماعی مراقب خود باشد. در هر حرفه ای این مشکلات وجود دارد، مهم این است که وقتی انسان کار می کند، رفتاری معقولانه و انسانی داشته باشد. من درگیر شهرت نبودم. چندین مرتبه در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ شدم، اما به من جایزه ندادند! و بعد از ۷ سال که نامزد بازیگری در جشنواره شدم به من جایزه دادند. معتقدم هنرمندان باید مراقب شخصیت خود باشند تا آسیب نبینند و این سینما چیزی ندارد که انسان بخواهد در آن کار کند.

چرا اکنون هر پیشنهادی که برای بازی به شما می شود می پذیرید؟

** رابطه دوستانه ای با «محسن توکلی» کارگردان فیلم «جاودانگی» داشتم و سبب شد در آن بازی کنم. کارگردان گفت می خواهم امضای تو پای فیلمم باشد هم چنین تولید یک فیلم سینمایی ۲ ماه طول می کشد و من به دلیل بیماری و ناتوانی ام نمی توانم کار کنم. البته کیفیت فیلم های سینمایی هم پایین آمده است، ما به واقع داریم به بیراهه می رویم.

با بازی در فیلم «عروس» بهروز افخمی به شهرت رسیدید و در جشنواره فیلم فجر از بازی تان تجلیل شد. نظرتان دربارهٔ آن چیست؟

** فیلم نامه ای نوشته می شود و ما بازی می کنیم، وقتی فیلمی اکران می شود برخورد مردم برایم اهمیت دارد و با همه مسائل موجود چه خوب و چه بد برای نقش زحمت می کشم و نمی توانم بگویم که برای ارائه نقش انرژی نمی گذارم. همان گونه که اشاره کردم در تئاتر شهر مشغول بازی در نمایش «حاکم یک شبه» بودم که هم بازی هایم «مصطفی کاری»، «مجید مظفری» و «جهانگیر الماسی» بودند که به انتخاب «بهروز افخمی»، داماد فیلم «عروس» شدم.

بازی قابل تحسین تان در فیلم «مردی شبیه باران» سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر را برایتان به ارمغان آورد و این تنها سیمرغی بود که گرفتید. هنگام دریافت این جایزه چه احساسی داشتید؟

** هنوز هم سیمرغم را دارم. وقتی بعد از ۷ سال در جشنواره فیلم فجر به من جایزه دادند و پرسیدند چه احساسی داری گفتم خیلی وزنش سنگین بود! جوایز بسیاری گرفته ام. جایزه تأثیری در روند کاری ام نداشت. وقتی که کار می کنم نمی توانم کم بگذارم، مردم برایم اهمیت دارند.

دستمزدی که از بازیگری می گیرید راضی کننده است؟

** اکنون ۳ برابر آن دوران دستمزد دریافت می کنم. شعرهایم هم قرار است به زودی چاپ شود.

نسل جدید سوپراستارهای سینمای ایران را چگونه می بینید؟ آیا توان جذب تماشاچی به سینما را دارند و فروش گیشه را تضمین می کنند؟

** هر دوره ای جوان خودش را دارد. اکنون به طور مثال «محمد رضا گلزار» مطرح شده است و خیلی خوب هم بازی می کند و عده ای علاقه مند دارد. مسلما عده ای به خاطر عکس روی جلد او به سینما می روند. آن موقع که جوان بودم تصور نمی کردم که مردم به خاطر من به سینما می روند اما اکنون که ۵۰ ساله شده ام با زمینه فکری و مطالعاتی بیشتری کار می کنم.

اگر سخنی در پایان باقی مانده است بفرمایید.

** من فیلم نامه «طلاق» را نوشته ام که برگرداننده فیلم «عروس» است و اگر «بهروز افخمی» نسازد خودم فیلم را خواهم ساخت. با «نیکی کریمی» هم دربارهٔ این فیلم مذاکراتی کرده ام. هم چنین صحبت هایی با «ضیاء هاشمی» کرده ام و «نیکی کریمی» پیشنهاد داد که به طور مشترک سرمایه گذار فیلم باشیم .صدا و سیمای خراسان شمالی هم پیشنهاد ساخت فیلم و مستندی دربارهٔ این استان داده است که امیدوارم بتوانم با آن ها همکاری کنم.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱۰۶نظر ثبت شده
  1. bahar:

    امیدوارم هرچه زودتر حالت خوب بشه..من از فیلمایی که بازی کردی کلی خاطره دارم…

  2. زهره فردوست:

    ensaalaah harchi zod tar b salamati va behbud beresid ba tashakor zohre fardoust…

  3. علی اکبر:

    سلام آقای پورعرب امیدوارم شما را کاملا سلامت چون سالهای ۷۰ در پرده نقره ای ببینمت

  4. مهرزاد:

    برای افرادی مثل بنده که دوران اوج و جوانی ابوالفضل پورعرب رو به خاطر داریم تحمل این وضعیتشون آزار دهنده است. واقعا که این دنیا بی وفاست. آرزوی سلامتی جسمی و روحی برای ایشون از پروردگار بزرگ خواستارم.

  5. بربين:

    با سلام و آرزوی سلامى براى پور عرب عزیز
    ببین مرد چه بخواهى وچه نخواهى پرنده تیز پروازى هستى
    هنوز دیالوگهاى فیلم ها و نقشهایت لایه خاطرات دهه پنجاهى ها و حتى دهه شصتى ها رد وبدل میشود رد و بدل میشود و خاطرات میآیند و تو یکى از وسط آن هر روز در ذهن این آدمها سیمرغ طلا میبرى جایه سیمرغ بلورین. تو هم خودت سیمرغى و هم خاطره محکم باش همه قلبمان با تو رو راست است
    دوست داریم…

  6. sama:

    سلام خوبان همیشه در دل جا دارند دوستت داریم و برای سلامتی شما و تمام عزیزانیکه که گرفتار بیماری هستند خالصانه از پروردگار توجه ارادت و سلامتی را خواستاریم.

  7. پروانه:

    سلام من وقتی باخبرشدم که اقای پورعرب بیمارهستن خیلی ناراحت شدم.واقعا پورعرب یکی ازبهترینهاست.امیدوارم سلامتی کامل خودرابدست اورد.ازخرم اباد

  8. مهرداد:

    خیلی از پورعرب بدم میاد

  9. mehrdad:

    خیلی خوب بود

  10. mahdi:

    سلام، واقعا دلم گرفت وقتى عکسشو دیدم … برای پور عرب و پور عرب ها،از ته دل آرزوى سلامتى دارم
    خدا همه ى مریضا رو شفا بده

  11. سمیرا:

    حال من هم از آقای پورعرب بهتر نیس اما با دیدن عکسش جا خوردم خیلی داغون شده. برات دعا میکنم اما ما رو هم فراموش نکن

  12. safir:

    من و پسرم از ته قلب برای برادر بزرگوارم اقا ابوالفضل آرزوی سلامتی و بهروزی داریم.و امیدواریم سالیان سال نقش آفرینی ایشان را ببینیم.

  13. کاوان:

    آرزوی سلامتی و بهبودی هنرمند و ستاره عزیز ایرانی.من که عاشقشم

  14. شیراز عاشقت:

    عاشقتم به مولا پورعرب ابر مرد سینمای ایران

    به حق صاحب اسمت شفا پیدا کنی انشاالاه

  15. حامد خرم شیراز:

    سلام
    باتقدیر و تشکرفراوان از زحمات شما عزیزان که به فکر هنرمندانی هستید که پایه ها و ستون اصلی سینمای ایران هستد
    بنده یکی از دوست داران آقای پورعرب هستم واز موقع که محصل بودم همیشه بازی ایشان را دوست داشته ام واحترام خاصی برای بازی اخلاق مرام ومعرفت وشخصیت ایشان قاعل هستم واز شنیدن بیماری ایشان خیلی ناراحت شدم امیدوارم به حق سیدالشهدا زود تر شفاپیدا کند
    همیشه دوست داشتم از نزدیک ایشان راملاقات نمایم و رویشان راببوسم
    ومن الاه توفیق یا حق

  16. سیفی:

    از ته دل آرزوی شفا و بهبودی برای ایشان و تمام مریضان دارم ، حالا میفهمیم وقتی بچه بودیم مادربزرگمون برامون دعا میکرد” پیر شی مادر” ، واقعا چه دعای خوبی بود یعنی آروم و بی حادثه زندگی کنی ، زندگی طبق روال معمول گذشته تا پیری ، انشالله هممون پیرشیم.

  17. نازنین:

    همیشه براش دعای شفاعت میکنیم

  18. احمد:

    فقط فقط خداوندرحمان را شاکرم که دعاهای مردم شریف وهنردوست را مستجاب واین هنرمند محبوب راجان دوباره بخشید.اقاابوالفضل برای بیماریت هم خودتان وهم خانواده محترمتان رنج بسیارکشیده ایدامیدوارم زندگی بکامتان شیرین وگواراگردد امین

  19. فرزین:

    با عرض سلام من از صمیمیم قلب برای این هنرمندی که در عرصه سینما بسیار توانا بازی میکرد ارزی سلامتی میکنم و بازی بسیار قشنگ وتوانا اوراسریال های مختلف هرگز فراموش نمیکنم مخصوصا در سریال تنهاترین سردار در نقش حرب ابن عبدلله.

  20. عبدالمجید نادی:

    ازتوجه شما به آقای پورعرب و از تواضع استاد پورعرب بسیاربسیارممنونیم.نادی از چهاچشمه خمین

  21. حامد:

    خداونداتوخودگفتی که درقلب شکسته خانه داری شکسته قلب من جانا به عهد خود وفا کن.وفای به عهدخدا رو میبینید.اقای پورعرب خیلی دوس دارم امیدوارم همیشه سلامت باشه.

  22. zahra:

    من عاشق پورعرب هستم وآرزوی سلامتی براش دارم

    • مهرداد:

      من هم عاشق zahraهستم zahra تو چی؟ عاشقم هستی

  23. سجاد:

    باسلام و خسته نباشید از صمیم قلب برای این هنرمند مردمی و بی ریا آرزوی سلامتی و صحت جسم و جان دارم انشاء ا… با دعای خیرهموطنان محترم این سرمایه هنری بتواند سالیان سال در کمال صحت و سلامت در خدمت مردم هنردوست باشد آمین یا رب العالمین.

  24. علی:

    جناب آقای پورعرب ازبازیگران بسیارتوانای بعدازانقلاب هستندآرزوی سلامتی برای ایشان دارم .علی ازآمل

  25. الهه:

    خیلی ناراحت شدم از خدای بزرگ میخام که سلامتیتون رو زود بهتون برگردونه

  26. مهدی:

    داداش گلم آقای ابوالفضل پورعرب خیلی خیلی دوست دارم و امیدوارم همیشه حالتان خوب باشد . مهدی هستم از اردبیل.

  27. رضا:

    سلام گرم و سمیمانه به اقای پورعرب خدارو شکر که حالشون خوب شده من عاشق فیلم عروسشون بودم وتو اون سالها بارها به دیدنش رفتم سینما یادش به خیر دمش گرم هرجا هست سلامت باشه

  28. امیرحسین:

    برای بازیگر دوست داشتنی خودم آرزوی سلامتی دارم.

  29. mahvashmohammadi:

    بهتره وخوشحالم که باز هو بازی میکنند ارزوی شفای کامل و عاجل دارمخیلی خوشحالم که حالشون

  30. حمید از تبریز:

    سلام اقای پورعرب انشاالله که بزودی زود خوب بشوید

  31. سها:

    سلام من وقتی عکس های اقای پورعرب رو دیدم خیلی متاثر شدم تا جایی که دو سه روز چهره اش از خاطرم نمیرفت!امیدوارم کاملا بهبودیشو بدست بیاره

  32. غلامرضا حکمت:

    چرا مردم پور عرب را دوست دارند ؟
    جواب : چون خاکی است ؛ تکبر ندارد ؛ از جنس بچه های کوچه و بازار قدیم است که با محبت و مردانگی آشنایی دارند .
    عزت را خداوند می دهد ؛و نام نیک یک عزت جاودانی است .
    انشاء الله بزودش شفایابند .

  33. رونا:

    سلام بر مرد شریف ودوستداشتنی سینما
    ازشنیدن خبر بهبودی تان خوشحال شدم امیدوارم در صحت کامل دوباره شما را بر روی پردههای سینما ببینیم تا جوانان امروزی از وجود شما درس بگیرند
    دوستدارهمیشگی شما

  34. بهزاد:

    اولین بار که فیلم عروس را دیدم برای اولین بار در سینما چهره اکتور مردی را میدیدم که در مقابل زن زیبایی ایفای نقش میکرد که میتوانم به جرات بگویم سر تر از ان زن بود

  35. طناز:

    اول خدارا شاکرم که به شما شفای عاجل داد.انشالا همیشه سلامت باشید .مگه میشه شما رو از یاد برد شما یکه تاز سینما ایران بودید شهرام خوش مرام

  36. حامد:

    آرزوی سلامتی هرچه زودتر

  37. yasser:

    ارزوی سلامتی برای ابوالفضل پور عرب از خداوند منان خواهانم.

  38. عادل:

    آرزوی سلامتی هرچه زودتر برای آقای پور عرب

  39. افسانه:

    سلام. چی بگم هرچی بود دوستان گفتن فقط میتونم براش ارزوی سلامتی تندرستی بکنم .

  40. ابوالفضل:

    سلام جناب آقای پورعرب واقعا شما یکی از بهترینهای دنیای سینما هستی. امیدوارم هر چه زودتر بهبودی کامل را به دست بیاوری(آمین)

  41. حجت:

    ابوالفضل جان سلام.مطالب بالاراخواندم امیدوارم که خداوندپوریاوخانواده محترمت روبرات نگهداره. باور نمی کنی وقتی عکست رو دیدم خیلی خوشحال شدم.انشاالله هرروزبهترازدیروزباشی مواظب سلامتی خودت باش مابهت احتیاج داریم.

  42. محمود:

    باهمه وجودم برای ایشان آرزوی سلامتی وشفای عاجل میکنم انشالله ایشان راهرچه زودتردرمیان هنرمندان پر کار سالهای سال ببینیم انشاالله

    ت

  43. parinaz:

    ارزوی بهبودی کامل برای شما دارم

  44. مهدي:

    از این که ایشون رو این‌چوری دیدم نارحت شدم.
    ولی در کل نه شخصیت و نه بازی‌شون چنگی به دل نمی‌زد.
    در ایران مد شده که کسایی که فسیل می‌شن و یا به هر نحوی سن کارکردنشون بالا می‌ره می‌گن پیشکسوت! هنرمند مردمی! و …
    نمی‌دونم اون‌وقت به امسال مرحوم شکیبایی و یا شجریان چی باید گفت؟
    از خدا براشون طلب خیر می‌کنم

  45. alma:

    ما ایرانیها قدر چیزایی که داریمو نمیدونیم مثل استاد شهناز که از بین ما رفت استاد شهرام ناظری استاد شجریان استاد انتظامی که من ٣۴ سالمه اون سه استاد اول رو تو تلویزیون ندیدم
    در عجبم ازین مردم پست. این زنده کش مرده پرست
    اکثر این هنرمندان که ما سالهاست با هاشون خاطره داریم تو بدترین شرایط مالی به سر می برن

  46. سعید:

    سلام میکنم به سینمای ایران.به سینه سوخته های این راه به پورعرب هایی که خود را در این راه فدا کردن.و گله میکنم از مسئولان این کشور که خیلی راحت شعار میدهند ولی در عمل چیز دیگریست .مسئولان ما پورعرب ها را خیلی زود فراموش میکنن.

    • مریم:

      اره راست میگی

  47. میترا:

    همه میگویند شیشه ها احساس ندارند اما وقتی روی شیشه بخار گرفته ای نوشتم همیشه بیادت هستم آرام گریست. آرزومند سلامتی شما عزیز.

  48. میترا:

    سلامی به گرمی محبت برای ابوالفض پور عرب امیدوارم و دعا میکنم که هر چه زودتر بهبودیتان را کسب کنید.تا همه کسانی که عاشقتان هستند خوشحال شوند.

  49. sahar:

    از ته ته دلم براتون دعا میکنم ، امیدوارم خداوند خیر و مصلحت بدونه و به شما هنرمند عزیز و دیگر بیماران شفای عاجل عنایت کنه………

  50. abolfazl:

    اقا ابوالفضل امشب شب ولادت اقامون ابوالفضله فدای نامش قسمش میدم بنام فاطمه جدم بیماران وجانبازان را شفا عنایت فرماید اقا ابوالفضل من ۳۱ سال هست جانبازم ودرد دارم میگم فدای نام ابوالفضل یا حق

  51. حمید:

    خدایا به حق ۵تن به اقای عربنیا و تمام بازیگران بیمارمون شفای عاجل بده.آمین

    • دریا:

      آقا عرب نیا دیگه کیه ه ه ه ه ه ؟؟؟؟!!!!

  52. mehrnoush:

    ارزوی سلامتی دارم دعای یک ملت پشت سر شماست

  53. ♪♫161♪♫:

    سلام بر این مرد بزرگ سلام بر ابوالفضل پور عرب!!! اقای پور عرب اگر یادت به قصور در بعضی از جاها فراموش بشه در دله عاشقای واقعیت فراموش نمیشه !!! اونایی که واقعا دوست دارند اونایی که تو عضو انکار ناپذیر خاطرات زندگسشون شدی.زیبایی را معنی کردی به حرفهای دلت. اگر سینما به آن کوچکیش تو را فراموش کرده دلهای مابا وسعتی به اندازه ی دریا تو را فراموش نخواهد کرد و کشتی عشفق تو در این دریای دل همچنان شناور است!!! تو یک نمونه مرد واقعی هستی مردی واقعی و بزرگ، بزرگی که احتیاج به تایید کسی نیست!!! مردم برای تو اهمیت دارند و تو هم برای مردم. از خداوند خواهانم که یک دفعه دیدار شمارا در تمام طول عمرم نصیبم کند. به حق فاطمه زهرا خداوند به شما آقا و خانواده محترمتان سلامتی بده
    باتشکر از تهیه کنندگان خبر و دست اندرکارن سایت

  54. ندا:

    خدا خیلی دوسش داره

  55. سمیه:

    سلام
    واقعا برای هنرمندای کهنه کار و خوبمون متاسفم که تا در زمانی که سلامت هستند کسی سراغشون رو نمیگیره و وقتی اتفاقی براشون می افته سراغی ازشون میگیرن
    متشکرم

  56. خسرو یاوری کندری:

    سلام علیکم :
    ای دل غمگین مرا از بند خود آزاد کن کاخ آمال مرا با لطف خود آباد کن
    خدا می داند که هر ایرانی که دورادور اندک آشنائی با شخصیت آقای پورعرب دارد از ته دل دعاگوی ایشان است تا بهبودی کامل خود را بدست آورند و دوباره در دنیای هنر به مردم وطن خدمت نمایند .
    متشکرم

  57. arezoo:

    من واست دعا میکنم ای هم وطن هنرمند من. تو باز هم موفق خواهی شد ب خدا توکل کن .ما هنردوستان از هنرمندان حمایت میکنیم و دوستشون داریم

  58. لیلا:

    پورعرب فردین پس از انقلاب سینمای ایرانه خوش تیپ مشتی جوونمرد مردمی…برای سلامتیش دعا میکنیم

  59. الهام:

    باسلام آقای پورعرب من شمارا بینهایت دوست دارم و ازاعماق قلبم صادقانه از خدای خوب ومهربونم میخام که شفای عاجل عنایت بفرمایند.ان شاءالله

  60. ساناز:

    من خیلی خود واقعی ایشون و هم نقش هایی ک ایفا میکنن رو قبول دارم و بهشون ایمان دارم
    مطمئنم هر چه زود تر سلامتیشونو ب دست میارن !

  61. فائزه سوری:

    من ازصمیم قلبم ارزوی سلامتی وعمری طولانی برای این هنرمندعزیزرادارم وپیروصحبتهای ایشان واقعاارزومیکنم سینماسلامت خودرابدست بیاوردوازاین حاشیه هادورشود

  62. محمدجواد حیدری:

    من بی نهایت دویتش دارم.با ارزوی بهبودی برای این فوق ستاره.

  63. محسن حسینی:

    با سلام بنده محسن حسینی هستم ازفردیس کرج من خودم یک جانباز دردمند هستم ولی باتمام دردهایم ازته دل برای اقای پورعرب آرزوی صحت وسلامت دارم وفقط این رابدانیدضامن سلامتی حضرت حق است ولاغیرخدارا بحق حضرت زهرا(س)قسم میدهم هرچه سریعتر لباس عافیت رابربدن این هنرمند ارزشمندمشاهده کنیم انشاء الله

  64. حسین از کرج:

    انشااله خوب بشه

  65. مجید:

    باسلام واحترام پس از خوندن مطالب بالا غمی سنگین بردلم نشست خواستم باشما در میان گذارم:خدایا پروردگارا ما از هر چیزی بهترین اش را داریم ولی چرا فیلمهای ودموکراستیوآسایش رفاه سلامتی در هوای تهران و…….هر چیزیدیگری را از غریبه ها طلب میکنیم این افراد بزرگوار هستن ولی پای فیلم حریم سلطان میشینیم هیچ کسیبداد این مردم نخواهد رسید الی خدا بعد خودمان،همیشه پایندهوسلامت باشید

  66. باران:

    من عاششششششششششششششششششششششششششششششششششششقشم واقعابازیگره خداسایشوکم نکنه

  67. f.sima:

    بهترین خبری که در سال جدید گرفتم خبر بهبودی ایشان بود از ته دل دعا میکنم به زودی حالشان خوب و سلامتی شان را بدست بیارند و بزودی در جمع هنرمندان کشورمان حضور یابند برای خانواده و دوستداران هنرمندان کشورم و بخصوص آقای ابوالفضل پور عرب نیز آرزوی سالی خوب و پر از شانس میکنم .. نوروز خجسته ایام به کام

  68. zahra:

    سلام به همه
    انشالا آقای پور عرب به زودی بهبودی کامل پیدا کنن آمین.
    آقای پور عرب دوستتون داریم.

  69. jooloogh ashkani:

    سلام دوستان..من یه چیزی صادقانه بگم.من از سوم دبیرستان تو کار فیلم هستم..البته به صورت تخصصی..فقط هم هالیوود.فیلمای اقای پورعرب رو همیشه دوست داشتم..وقتی برای اولین بار خبر مریضی ایشون رو شنیدم خیلی ناراحت شدم و خبرش رو به همکارام نیز گفتم همه ناراحت شدن..خدا رو شکر که الان ایشون بهتر شده..قربون همه

  70. dsd:

    روحش شاد باد

  71. محمدی:

    باسلام از زمانیکه شنیده شد جناب اقای پور عرب دچار بیماری سختی شده اند بسیا متاسف شدم و از خدای مهربانمان از ته دل ارزوی سلامتی ایشان را داشتم وحال که شنیدم که ایشان بهبود یافته ودر شرف بهبودی کامل هستم از صمیم قلبم خوشحالم و ارزو میکنم روزی نوشته شود مشکل ایشان برای همیشه تمام شد و از خدا میخواهم این بیماری ریشه کن شده و همه بیماران سلامتی کامل خود را با یاری ومهربانی خدا به دست اورند امین یا رب العالمین .

  72. mahsaa:

    سلام و ممنون از سایت زیبا وجذابتون من هم مثل همه ارزو میکنم هرچه زودتر جناب اقای پور عرب و همه بیماران شفا بگیرند ودیگه هیچ مریضی تو دنیا نباشه امین یا رب العالمین

  73. بیتا:

    خدایا دل مریض ما را شفای عاجل بفرما آمین یا رب العالمین

  74. سعید:

    ازخداوند ارزوی سلامتی برای ابوالفضل رادارم

  75. MTR:

    با سلام من آقای پور عربو خیلی دوست دارم و از فیلمهای ایشون کلی خاطره .
    امیدوارم خوب بشن و باز با همون نگاه قشنگشون به فیلمها طراوت تازه ای ببخشند .

  76. سهیل:

    ابوالفضل مرد است همین مرد مرد
    ارزوی شفای او از درگاه خداوند

  77. Sonyia:

    سلام به همتون باور نمیکنید وقتی عکس ابوالفضل پور عرب رو دیدم واقعا شوکه شدم و اولش باور نکردم گفتم این واقعا خودشه یا.. خیلی دلم گرفت آخه این بیماری چقدر نامرده!! از آقامون ابوالفضل عاجزانه تقاضام اینه همه ی مریضا رو شفابده ابوالفضل رو هم شفاش بده هر چه زودتر انشاله. دوستان هرکسی پیاممو میخونه برای سلامتیش یه سوره ی حمد و توحید بخونه میگن خیلی موثره و جواب میده من که خوندم..

    • یک:

      سلام.من حمدوتوحید رو خوندم.من خودم مریضم و خوب میفهمم درد و رنج مریضی رو
      برای شفای تمامی مریضان یک صلوات

  78. حسین:

    آرزوی سلامتی میکنم برای آقای پورعرب
    انشاالله بزودی خوب شوید ما به هنرمندانی مثل شمااحتیاج داریم

  79. ثنا رحیمیان:

    با ارزوی سلامتی وبهبودی برای اقای پرعرب

  80. سروش:

    سینما شده جایکاه مافیا تا یول سازى تاج سرى کمى کسالت ییدا کنى از کردونه بیرونى مردمه مرده یرست

  81. سروش:

    سینما شده جایکاه مافیا تا یول سازى تاج سرى کمى کسالت ییدا کنى از کردونه بیرونى مردمه مرده یرست

  82. سروش:

    ایشان از هنرمندان قدر بوده وهستند تااخر مهربان\خون کرم \مشتى\ و با معرفت \بقیه هنرمندان ایشانراسرلوح زندکى خود قرار دهند انشاالله هر جه زوتر بهبودى کامل حاصل شود

  83. محمد-قلی خانی:

    با سلام و درود فراوان به مرد بزرگ سینما وجامعه ایرانی مرد به تمام معنا دوست داشتنی و جوانمردی که باعث فراهم نمودن شادی میلیونها نفر چه در ایران وچه در خارج از ایران بوده است و انشااله تا سالیان سال خواهد بود و امیدوارم هرکس به این ستاره درخشان لطمه روحی وجسمی وارد کرده چه از نزدیکان امثال همسران باشد چه غریبه هانابود شوند زیرا حسادت به پتانسیل قوی ایشان باعث شده که افراد بیظرفیت نتوانند سعادت با ایشان را داشته باشند ابوالفضل جان یقین دارم با همت بلندت انشااله شاهد فیلم های اموزنده جنابعالی خواهیم بود و چهره جوانی و شاد و درعین حال جدی وشوخ طبعی شما را انشااله بزودی زود از روی پرده سینما و صدا وسیما شاهد خواهم بود و بنده بشخصه هرگونه کمکی از من طلب نمایید خدمتگزارم

  84. امید سرداری:

    ان لحظه که فکرش را نمی کنی در دور دست ها برای بهبودیت ارزو میکنم………

  85. ابوالفضل:

    اقای پورعرب همه جوره قبولت داریم.یدونه ای اونم برانمونه ای.

  86. بابک:

    سلام سادگی و بازی خوب ایشان هیشه در خاطر می ماند.آرزوی سلامتی وبهبودی ایشان راازخداوند منان را دارم.

  87. کتایون:

    من متولد۱۳۴۷هستم.همیشه منتظربودم تافیلمی بابازی اقای پورعرب اکران شودوباعلاقه اونودنبال میکردم.ایشون هنرمند مردمی هستندو.من بعدازمرحوم خسروشکیبایی ایشون روهنوزم بهترین هنرمند میدونم.ازخداارزوی سلامتی کامل برای اقای پورعرب رودارم.

  88. مریم:

    خدا این هنرمند رو برا مملکت مون ایران نگه داره ولی اگه از درد وتنهایی هم بپووسته هیچ مسئولی سراقش نخواهد رفت…..

  89. مسیحی:

    از خدا میخوام همین امشب آقای ابولفضل پور عرب رو شفا بده به نام مسیح آمین

  90. ستاره:

    سلام خیلی خیلی خوشحالم که آقای ابوالفضل پور عرب بهتر شده اند امسیدوارم بهتر ازاین هم بشوند وما شاهد بازیگری ایشان در فیلمهای زیاد تری باشیم باارزوی سلامت وتندرستی برای ایشان

  91. amir:

    aghaye porarab,,harja hasti bedon hamishe doset daram.va behtarin khaterate zendegim ro az zamane film haye shoma daram..«قربانی»، «آواز تهران»،‌ «نرگس»، «رابطه پنهانی»، «مهاجران»، «سوء ظن»، «دو روی سکه»، «نیش»، «چهره»، «مرضیه»، «بهشت پنهان»، «در کمال خونسردی»، «بی‌قرار»، «مردی شبیه باران»، «قاصدک»، «حماسه قهرمانان»، «غریبانه»، «باد و شقایق»،«جوانی»، «مردی از جنس بلور»، «عشق کافی نیست»، «معصوم»، «دست‌های آلوده»، «رقص شیطان»، «همسر دلخواه من»، «تیک» و «زندانی ۷۰۷»

    • vorojak:

      ایول بابا این همه اسم از کجا اوردی افرین میگم به سلیقت اقای پورعرب واقعا قشنگ بازی میکنه!!!

  92. amir:

    salam.abolfazle por arab,,hamishe abolfazle por arabe dost dashtani khahad bod.film dasthaye alode ishan,,hanoz ham behtarin filme tarikhe cinemaye iran dar janre honari va sabke film ast.

  93. زهره ذاکر:

    من متولد ۱۳۵۸ هستم و از فیلم هایی که آقای پورعرب بازی کردند و در سینما ایشان را می دیدیم کلی خاطره دارم. هنوز هم علاقه خاصی به ایشان و ایفای نقش هایی که به ایشان محول می شد دارم . امیدوارم زود زود شاهد سلامتی و تندرستی آقای پورعرب باشیم.

    • saeid:

      بهترینهاهمیشه درقلبهاجای میگیرنداگرچه درمقابل چشمانمان نباشندخیلی خوشجالم که ابوالفضل جان حاش خوب است بازوان ابوالفضل (ع)نگهدارشباد.

  94. حسن اکبری:

    امیدوارم خداوند رحمان به تمام مریضان شفای عاجل عنایت بفرماید این بازیگر محبوب نیزمشمول رحمت خداوند باشد .

    • ajab:

      چرا اینقد لفظ قلم حرف میزنین خخخ

  95. morteza bagheri:

    از صمیم قلبم برای سلامتی آقای ابولفضل پور عرب دعا میکنم انشاالله به یاری خدا وتوسل به آقا امام زمان (عج)اولاً تمام مریضا وهم چنین آقای پورعرب سلامتی دوباره پیدا کنند.

    الهی آمین
    مرتضی باقری -خوزستان -ایذه

  96. علی رضایی:

    سلام خیلی کرم از ته قلبم برای این ستاره دعای خیر دارم از خدا میخوام سلامتی را بهایشان بر کرداند ملت هم براش دعا کنند با تشکر رضایی از ساری

    • مهدوی:

      امیدوارم همیشه سلامت باشه

  97. زهرا:

    سلام.. من وقتی شنیدم آقای پورعرب بیماری دارند واقعا خیلی ناراحت شدم. آرزوی سلامتی برای ایشان و تمام بازیگران ایرانی را دارم. ممنون.

  98. marzannnnnnnnnnn:

    سلام از ته دل ارزوی سلامتی برا ی اقای ابوالفضل دارم. تشکر میکنم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.