پای پلیس نیوزلند به پرونده تقلب دانشجویان باز شد

۳۱اردیبهشت،

Cheating.JPG

مقامات نیوزیلند از آغاز تحقیقات از دانشجویان بین‌المللی متهم به تقلب‌های گسترده در موسسات آموزش عالی این کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در همین ارتباط فردی اطلاعات مربوط به این تقلب را که از سوی شرکت Assessement4U انجام شده فاش کرده و در اختیار اداره سنجش اعتبارات نیوزیلند قرار داده است.

این فرد ناشناس می‌گوید که وی و شرکت فوق در ازای دریافت پول، تکالیف دانشجویان چینی زبان را که تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشتند، انجام می‌دادند.

«استیون جویس»، وزیر آموزش عالی کشور نیوزیلند می‌گوید: باید مراقب بود چرا که در حال حاضر نشانه‌ای از میزان گسترش این تخلف‌ها در دست نیست و دانشگاه‌ها باید این معضل را جدی بگیرند.

در این تخلف گسترده ردپای شرکت Assignment4U به چشم می‌خورد. این شرکت از یک شبکه معلمان تشکیل شده که بعضی از آنها در خارج از نیوزیلند حضور دارند و تکالیف درسی دانشجویان چینی زبان در دانشگاه‌های نیوزیلند را انجام می‌دهند. دستمزد مربوطه نیز با توجه به نوع تکالیف مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وان نیوز،‌ یکی از کارکنان این شرکت ضمن رد اتهامات فوق تاکید کرد که شرکت آنها حقوق خود از طریق قانونی پیگیری می‌کند.

از سوی دیگر مقامات دانشگاه‌های اوکلند و کانتربری اذعان داشتند که نسبت به استفاده دانشجویان خود از خدمات این شرکت اطلاعی نداشته‌اند.

«کارن پوتاسی» مدیر مرکز اعتبارسنجی نیوزیلند در ارتباط با پرونده فوق گفت:‌ در ماه فوریه قبل بواسطه دریافت یک نامه بی نام و نشان در خصوص اقدامات غیرقانونی شرکت Assignment4U مطلع شدیم. در همین راستا به چند دانشگاه و موسسه آموزش عالی در این کشور نسبت به انجام تقلب‌های گسترده دانشجویان و استفاده از خدمات غیرقانونی شرکت Assignment4U اخطار داده شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.