پخت نان غنی‌شده در واحدهای صنفی، ممنوع

پخت نان غنی‌شده در واحدهای صنفی، ممنوع

غنی‌سازی آرد باید در کارخانه‌های آردسازی و بر اساس استاندادرهای لازم انجام شود. واحدهای صنفی کوچک اجازه غنی‌سازی نان را ندارند.

 

دبیر اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: غنی‌سازی نان در تمام دنیا در واحدهای سنتی و صنعتی انجام نمی‌شود و این کار را کارخانه‌های آردسازی بر عهده دارند.

محمدجواد کرمی افزود: بهترین مکان برای غنی‌سازی آرد، کارخانه‌های آردسازی است که با استفاده از دستگاه‌های مدرن ترکیب مواد معدنی با آرد با دقت خاصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای کوچک هیچ‌کدام اجازه غنی‌سازی محصولات خود با مواد معدنی را ندارند، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی تولید و فروش نان به‌صورت خودسرانه اجازه اضافه کردن مواد معدنی به نان را ندارند و این کار باید در کارخانه‌ها و با معیار اداره استاندارد انجام شود.

کرمی ادامه داد: در بسیاری از کشورها نیز برای تأمین نیاز افراد به مواد معدنی، آرد به‌صورت غنی‌شده در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: طبق توافق انجام‌شده با وزارت بهداشت، اداره استاندارد و کارخانه‌های آرد، به‌زودی آرد غنی‌شده در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌گیرد، ولی هنوز زمان آن ابلاغ نشده است./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910709-01

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.