پخش «آقای مهربان» در شب میلاد امام رضا(ع)

پخش «آقای مهربان» در شب میلاد امام رضا(ع)
خبر – ۰۴ مهر – منبع : سینمافردا

انیمیشن تک قسمتی آقای مهربان که داستانی از زندگی حضرت امام رضا (ع) اشاره دارد، در شب میلاد آن حضرت از شبکه پویا برای کودکان و نوجوانان پخش می‌شود.


پخش «آقای مهربان» در شب میلاد امام رضا(ع)

به گزارش سینمافردا ، این انیمیشن به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا و کارگردانی بهنام دلداده تولید شده است و چندی پیش برای اهالی رسانه رونمایی شد.

انیمیشن آقای مهربان به داستان ضمانت حضرت امام رضا (ع) برای یک آهو اشاره دارد؛ هرچند این داستان برای همه ایرانیان آشنا است و همه آن حضرت را با لقب ضامن آهو می‌شناسند اما در این اثر تلاش شده است تا داستان از زاویه دید دیگری که برای کودکان جذاب است، روایت می‌شود به طوری که به گفته کارگردان این اثر بیننده تا نیمه‌های داستان نمی‌تواند حدس بزند که این فیلم قرار است همان ماجرای ضامن آهو را روایت کند.

دلداده درباره روند تولید این اثر گفت: در این انیمیشن حیوانات بیشه متفق القول‌اند که آدم ها موجودات بسیار خطرناکی هستند و باید تا جایی که می‌شود از آنها دوری کرد و هر حیوانی با آدم ها زندگی کند خصوصیات بد انسان ها را به خود خواهد گرفت و با زخمی شدن کبوتر و افتادن او به دست انسان ها، حیوانات دیگر او را تنها می‌گذارند و دیگر حاضر به صحبت به او نیستند ولی او اعتقاد دارد همه انسان ها مثل هم نیستند و در میان آن ها انسان های مهربانی هم وجود دارند و در نهایت برای آزادی چشم علی (آهوی دربند شکارچی) است به دامان همان آقای مهربان می‌‌شوند.

کارگردان آقای مهربان درباره تولید آثار انیمیشن با مضمون مذهبی گفت: ایده اولیه این انیمیشن را داوود امیریان به عنوان نویسنده به مرکز صبا ارایه کرد؛ نویسنده توانسته است با نگاهی نو داستانی را که همه بارها شنیده‌اند، به شیوه جدیدی روایت کند.

ساخت این اثر پویانمایی ۱۸ ماه به طول انجامید و علاوه بر دلداده، سیدعلیرضا گلپایگانی دیگر کارگردان آن بوده است.

آقای مهربان ساعت ۲۰ روز چهارشنبه در شب میلاد امام رضا (ع) در بخش فیلم‌های سینمایی شبکه پویا پخش می‌شود و قرار است تکرار آن نیز در روز میلاد آن حضرت از شبکه دو سیما برای کودکان پخش شود.

: برای به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از لینک روبرو استفاده کنید


خبرنامه سینما فردا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.